Lisans ve Önlisans Öğrencileri Sıkça Sorulan Sorular

revize edildi: 23 Haziran 2014 09:42:56

1.) Öğrenci İşleri’ne nasıl ulaşabilirim?

Her kampüsümüzde bir Öğrenci İşleri Ofisi bulunmaktadır.
Ofis adreslerimiz ve iletişim bilgileri aşağıdaki gibidir:

Dolapdere Kampüsü
Hacıahmet Mahallesi
Pir Hüsamettin Sokak No:20
34440 Beyoğlu İstanbul /+ 90 212 311 50 00

santralistanbul Kampüsü
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı
Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüp İstanbul /
e-mail: saffairs@bilgi.edu.tr Fax: 0212 625 98 34

(İngilizce Hazırlık  ve Sağlık Programları için)
Kuştepe Kampüsü 
İnönü Cad. No:6
Kuştepe 34387 Şişli/İstanbul

2.) Öğrenci İşleri’nin çalışma saatleri nelerdir?

Öğrenci İşleri ofisleri hafta içi saat 08.30-17.00 arasında hizmet verir.

3.) Akademik yıl nedir?

Öğrenim görülen ve en az iki dönemden oluşan öğretim yılıdır.

4.) Akademik Takvim nedir ve nereden ulaşabilirim?

Akademik Takvim, öğrencinin bir akademik yıl için kullanacağı bir zamanlama rehberidir. Akademik Kurul tarafından her akademik yıl için saptanır ve Üniversite web sayfasında yayınlanır. Kayıt ve sınav dönemleri ile önemli başvuru tarihleri Akademik Takvim’de belirtilir. Öğrencilerimizin özellikle ders seçimi, vb. konularda takvime uymaları zorunludur. Aksi halde hak kaybı yaşanabilir.

5.) SIS şifremi hatırlamıyorum. Ne yapmalıyım?

Öğrenci Sayfanız (SIS)’ın şifresini hatırlayamıyorsanız cep telefonunuzdan 3370’e “bilgipass” yazıp SMS göndererek geçici şifre alabilirsiniz. Bunun için Öğrenci Sayfanız’da bulunan güncel numaranızı kullanmanız gerekir.

6.) İç yatay geçiş (bölüm değiştirme) nasıl yapılır, kimler başvurabilir?

Bir öğrencinin üniversite içinde kayıtlı olduğu programdan bir başka programa geçmesi iç yatay geçiştir. Bulunduğu programda en az bir dönem okuyan, en az 2.40 ortalama ve aldığı tüm derslerden başarı koşullarının yanı sıra ÖSYS yerleştirme puan koşulunu da sağlayan öğrenciler iç yatay geçiş için başvurabilirler. Merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş için merkezi puan koşulunu sağlayan öğrenciler başvurabilirler. 
Ayrıntılı bilgi için: İstanbul Bilgi Üniversitesi İç Yatay Geçiş Yönergesi

7.) Dış yatay geçiş nedir, kimler başvurabilir?

Bir başka üniversiteden İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin programlarına geçme işlemi dış yatay geçiştir. İki tür dış yatay geçiş yapılabilmektedir: 1) Başarı ve ortalama koşullarına göre denk bölümler arasında yatay geçiş  2) Merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş.
Ayrıntılı bilgi  için: İstanbul Bilgi Üniversitesi Dış Yatay Geçiş Yönergesi

8.) Çift ana dal (Double Major) nedir? Kimler başvurabilir?

Çift ana dal (double major) eğitim-öğretimi, Üniversite’nin bir lisans programına kayıtlı olan bir öğrencinin, ikinci bir lisans diploması almak amacıyla Üniversite’nin diğer bir lisans programına devam etmesidir. Başvuru için tamamlanması gereken dersinizin ve F notunuzun olmaması, en az 3.00 GNO’nız olması ve program başarı sıralamasında yüzde 20’lik dilime girmiş olmanız gerekir. Çift ana dal için en geç 5. akademik dönem başında başvurabilirsiniz.

9.) Yan dal (Minor) nedir? Kimler başvurabilir?

Yan dal eğitim-öğretimi, Üniversite’nin bir lisans programına kayıtlı olan bir öğrencinin, bilgisini artırmak amacıyla ikinci bir lisans programından ders almasıdır. Başvuru için GNO’nuzun en az 2.60 olması, hiçbir notunuzun F olmaması gerekir. Yan dal için en geç 6.akademik dönem başında başvurabilirsiniz.

BELGE VE FORM TALEPLERİNE İLİŞKİN

1.) Öğrenci İşleri’nden hangi belgeleri alabilirim ve nasıl başvuruda bulunabilirim?

Öğrenci İşleri’nden öğrenci belgesi, not dökümü (transcript), İngilizce Hazırlık Programı’nı bitirdiğinize dair belge, disiplin belgesi ve ayrıca “diğer” seçeneğini kullanarak bölüm sıralamanızı gösteren belge, kayıt sildirme belgesi ve muhtemel mezuniyet tarihini gösterir belge alabilirsiniz. Ayrıca lise diplomasının onaylı örneğini de talep edebilirsiniz. Belge talepleri online olarak Öğrenci Sayfanız’daki “Belge Talebi” linkinden istediğiniz belgeyi, teslim almak istediğiniz kampüsü ve belgenin dilini belirterek talepte bulunabilirsiniz. Belgeleriniz bir (1) iş günü içerisinde hazırlanmaktadır. Öğrenci Sayfanız’daki “Belge Talebi” kısmından belgenizin durumunu kontrol ederek, ‘hazır’ bilgisini gördüğünüzde talep ettiğiniz kampüsten alabilirsiniz. Ücret ödenmesi gereken transkript (not dökümü) taleplerinizi ödemenin gerçekleştiği tarihten iki (2) iş günü sonrası teslim alabilirsiniz. Öğretim süreniz boyunca sekiz adet transkripti ücretsiz olarak alabilirsiniz.

2.) Öğrenci kimliğimi nasıl ve nereden alabilirim?

Öğrenci kimlikleri her akademik yılın başında Öğrenci İşleri tarafından hazırlanarak dağıtılır. Kimlik dağıtımı ile ilgili duyurular hem web sayfamızda hem de panolarda yapılmaktadır.

3.) Öğrenci kimliğimi kaybettim. Nasıl yenileyebilirim?

Yeni öğrencilerimizin kimlikleri Üniversitemiz’e kayıt işlemleri yapılırken verilmektedir. Öğrenci kimliğini kaybeden öğrencilerimiz, Garanti Bankası Çağlayan Şubesi 403-6297130 no’lu hesaba 2013-2014 akademik yılı için 30 TL yatırarak, dekontla birlikte santralistanbul Kampüsü Öğrenci İşleri Ofisi’nden yeni kimliğini alabilir.

4.) Paso nasıl alabilirim?

Yeni öğrencilerimizin pasoları Üniversitemiz’e kayıt işlemleri yapılırken verilmektedir. Eski öğrencilerimiz ya İETT’nin sayfasından online olarak bireysel başvuru yapabilir ya da Üniversitemiz’in toplu başvurularını takip edebilirler.

5.) Adres ve/veya iletişim bilgilerimde değişiklik oldu. Ne yapmalıyım?

İletişim bilgilerinizi de Öğrenci Sayfanız’dan yenileyebilirsiniz. Telefon numaralarınız ve mail adresleriniz önemli durumlarda akademisyenlerin ve idari personelimizin size ulaşabilmesi için mutlaka güncellenmelidir.

6.) Transkriptimi nasıl alırım?

Öğrenci Sayfanız’dan online olarak talepte bulunmalısınız. Talebinizi yaparken hangi kampüsten alacağınızı, kaç adet istediğinizi ve öğrenci kopyası ya da resmi kopya seçeneklerini işaretlemelisiniz. Ücret ödenmesi gereken transkript taleplerinizi ödemenin gerçekleştiği tarihten iki (2) iş günü sonrası teslim alabilirsiniz. Öğretim süreniz boyunca sekiz (8) adet transkripti ücretsiz olarak alabilirsiniz. Yine Öğrenci Sayfanız’dan “ hazır” olduğunu gördükten sonra gelip alabilirsiniz.

7.) Başarı sıramı nasıl öğrenebilirim?

Başarı sıranızı Öğrenci İşleri Ofisi’nden öğrenebilir ya da Öğrenci Sayfanız’dan belge talep linkini kullanarak, “diğer” seçeneğinden açıklama yaparak yazılı olarak talepte bulunabilirsiniz.

8.) (Erkek öğrenciler için) Askerlik ertelemem için ne yapmam gerekli?

Erkek öğrencilerimizin askerlik erteleme işlemleri, 29 yaşına kadar öğrenciliklerinin devam etmesi halinde Üniversitemiz tarafından yapılmaktadır.

9.) Kaydımı nasıl dondurabilirim?

Kayıt dondurma şartları Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesi tarafından belirlenmektedir. Bu maddeye istinaden, ağır ve sürekli hastalık, askerlik, tutukluluk veya hükümlülük gibi Üniversite’ye gelmeyi engelleyen durumlarda, gerekli belgeler sunularak kayıt dondurma işlemi yapılabilir. İngilizce Dil Hazırlık Programı da dahil olmak üzere tüm öğrenim süresi içinde toplam dört yarıyıl kayıt dondurulabilir. Kayıt, en az bir yarıyıl için dondurulur.

10.) Ne zamana kadar kayıt dondurma başvurusunda bulunabilirim?

Kayıt dondurma başvuruları, derslerin başlamasından itibaren 7. haftaya kadar yapılabilir.

11.) Kaç dönem kayıt dondurabilirim?

Öğrenim yaşamınız boyunca en çok 4 dönem ve üst üste en fazla 2 dönem kayıt dondurabilirsiniz.

12.) Nasıl kaydımı sildirebilirim?

Kayıt sildirme işlemleri için şahsen başvurmanız ya da sizin adınıza noterden vekalet verdiğiniz kişinin başvurması gerekir. santralistanbul Kampüsü Öğrenci İşleri Ofisi’ne başvurup bir form doldurarak, aynı gün içinde belgelerinizi teslim alabilirsiniz.

DERSLERE İLİŞKİN

1.) Almakla yükümlü olduğum kredileri, müfredatı nereden görebilirim?

Öğrenci Sayfanız’da “Registration Status” başlığı altında görebilirsiniz.

2.) Derslerin içerikleri hakkında nerden bilgi alabilirim?

Öğrenci Sayfanız’da “Course Catalog” başlığı altından arama yaparak bulabilirsiniz.

3.) Derslere devam zorunluluğu var mı?

Yönetmeliğimize göre öğrencilerimiz, kayıtlı oldukları her türlü ders, uygulama, laboratuvar çalışmaları ve bunların gerektirdiği veya ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik çalışmaların hepsine katılmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.

4.) Aldığım bir dersten başarısız olursam, ne yapmalıyım?

Zorunlu bir dersten F notu alan öğrenci, bu dersi kredi yüküne ve ders seçimine ilişkin kurallar dahilinde, açıldığı ilk dönem tekrarlamak zorundadır. Seçimlik bir dersten F notu alan öğrenci, bu dersi tekrarlar veya bu dersin yerine bir başka seçimlik ders alabilir.

5.) Daha önceden aldığım ve başarılı olduğum bir dersi tekrar edebilir miyim?

Öğrenciler koşullu geçer ( D, D+, C-) not almış oldukları dersleri tekrar edebilirler. Ancak C ve üzeri bir not aldığınız dersi hiçbir koşulda tekrar edemezsiniz.

6.) Ders muafiyeti nedir, nasıl ders muafiyeti alabilirim?

İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrencisiyken daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda veya İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde almış olduğunuz aynı /eşdeğer dersler için ders muafiyeti ilgili Fakülte Yönetim Kurulu’na yazılmış dilekçe, resmi not dökümü (official transcript) ve onaylı ders içerikleri ile Öğrenci İşleri Ofisi’ne başvurabilirsiniz. Başvurunuz Fakülte Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. 

7.) Başka bir üniversiteden ders almam mümkün mü?

Başka yükseköğretim kurumlarından alınabilecek azami ders ve kredi sayısı, ders alınması için asgari Genel Not Ortalaması, hangi yarıyıl, sınıf veya durumdaki öğrencilerin ders alabilecekleri, koşullu geçer notlu derslerin alınıp alınamayacağı gibi koşulları belirleme konusunda, öğrencisi olduğunuz Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulları yetkilidir.

8.) Bir dersin öğretim elemanına nasıl ulaşabilirim?

Öğrenci Sayfanız’da sağ üst köşede “Search” adımından ilgili öğretim elemanının isim ve soyadını yazarak iletişim bilgileri, verdiği dersler ve programına ulaşabilirsiniz.

DERS KAYITLARI

1.) Ders kaydımı nasıl yapabilirim?

Ders kayıt dönemleri Akademik Takvim’de belirtilmiştir. Güz ve bahar dönemlerinde, önceden randevu almak koşuluyla belirtilen hafta içinde Öğrenci Sayfanız’dan online olarak ders kaydı yapabilirsiniz. Ders kaydı hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.

2.) Ders programımı ne zaman ve nereden görebilirim?

Ders programları, ders kayıt haftasından bir hafta önce web üzerinden açıklanır Ders programları ve derslerin alınması için aranan koşulları, Öğrenci Sayfanız’da ayrıntılı şekilde bulabilirsiniz. İlgili döneme ait ders programınızı Öğrenci Sayfanız’dan alabilirsiniz.

3.) Ders kaydıma nasıl onay alabilirim?

Ders kayıtları akademik danışmanlar tarafından onaylanır. Kaydınızı tamamladığınız gün ya da ertesi gün içinde onayınızı almalısınız.

4.) Akademik danışman kimdir?

Her öğrenciye 1.sınıftan itibaren kayıtlı bulunduğu bölümün önerisi üzerine ilgili fakülte yönetim kurulu tarafından bir danışman görevlendirilir. Öğrencilerimiz her akademik dönem başında, ders programlarını akademik danışmanlarına onaylatırlar. Öğrencilerin başarı durumlarına göre fazla ders almak ya da ilgi alanlarına göre seçmeli derslere yönlendirilmeleri akademik danışmanlar tarafından yapılır. Ders programlarındaki her türlü değişiklik akademik danışmanlar tarafından onaylanır.

5.) Bir dönemde en az ve en fazla kaç kredi alabilirim?

13 Haziran 2013 tarihi ile yürürlüğe giren Yönetmeliğimiz’e göre, yarıyıllık olağan kredi yükü 30 kredidir; ancak yarıyıl müfredatında 31 veya 32 kredinin öngörüldüğü hallerde yarıyıl müfredatındaki kredi esas alınacaktır. Yaz öğretimi hariç olmak üzere, azami kredi yükü bir akademik yılda seksen (80) kredidir, ancak bir yarıyılda kırkiki (42) kredi aşılamaz. Bu durumda bir dönemde (42)  kredi alan öğrencimiz daha sonraki dönem en çok (38) kredi alabilecektir. Bir yarıyılda alınması zorunlu asgari kredi yükü 20 (iki yarıyıl içinde mezun olabilecek öğrenciler hariç); başarılı statüdeki öğrenciler içinse azami 42 kredidir. Birinci ve ikinci yarıyıldaki öğrencilerimiz, olağan kredi yükünü ek ders almaksızın ve sadece bulundukları yarıyılın seçimlik ders ‘slot’ları kapsamında aldıkları derslerle aşabileceklerdir.

6.) Ön koşul (prerequisite) nedir?

Öğrencilerin programında yer alan bazı derslerin alınabilmesi için daha önceden alınmış ve geçilmiş olması gereken dersleridir.

7.) Özel izin (Consent) nedir?

Bazı dersler özel bilgi birikimi gerektirebilir. Bu dersler için özel izin (consent) gerekir. İlgili dersin öğretim elemanıyla görüşerek “consent” alabilirsiniz. Ancak, “consent” almak derste yer açıldığı anlamına gelmez.

8.) Öğrenim ücretini ders kayıtlarından sonra ödersem, derslere kayıt yaptırabilir miyim?

Öğrenim ücretini ödemeden ders kaydınızı yapabilmeniz mümkün değildir. Bu nedenle, en geç ders kaydı haftası öncesine kadar kayıt ücretinizi yatırmış olmanız gerekir. Geç ders kaydı için derslerin başlamasından itibaren 7. haftaya kadar dilekçe verebilirsiniz. Dilekçeleriniz Üniversite Yönetim Kurulu’nda kabul edildikten sonra ders kaydınızı yapabilirsiniz.

9.) Ders kayıtlarından sonra bir dersi bırakıp başka bir ders almak istiyorum. Nasıl ve ne zaman bu değişikliği yapabilirim?

Öğrenciler kayıtlı bulundukları derslerden seçimlik olanlarını Akademik Takvim’deki “Ders Ekleme-Ders Bırakma” dönemi içinde, danışmanlarının onayı ile değiştirebilir, bırakabilir veya yeni seçimlik ders alabilirler.

10.) Aldığım bir dersten nasıl ve ne zamana kadar çekilebilirim (withdrawal)?

Dersten çekilme işlemleri sadece seçimlik dersler için ve sadece Akademik Takvim’de belirlenen süre içinde yapılabilir. Dersten çekilme işleminizi Öğrenci Sayfanız’dan yapabilirsiniz. F aldığınız seçmeli dersleri bırakamazsınız; ancak seçmeli bir ders ise bir başka dersle değiştirebilirsiniz.

SINAVLARA – NOTLARA İLİŞKİN

1.) Ara ve final sınav programımı ne zaman ve nereden görebilirim?

Akademik Takvim’de belirtilen sınav tarihlerinden önce Öğrenci Sayfanız’da “View Exam” başlığı altından görebilirsiniz.

2.) Bütünleme sınavı nedir, kimler girebilir?

Dönem sonlarında final sınavlarından sonra bütünleme sınavları yapılır. Sadece final sınavları olan dersler için bütünleme sınavı düzenlenir. İlgili dersi o yarıyıl almış olmak koşuluyla F notu alınan dersler için bu hak kullanılabilir.

3.) Mazeret sınavı nedir, kimler başvurabilir?

Final veya bütünleme sınavına giremeyen ve Yönetmeliğimiz’in 30. maddesi uyarınca mazereti kabul edilen öğrenciler Mazeret Sınavları’na girebilir. Hem final hem bütünleme sınavı için mazeret hakkı kullanılamaz.

4.) Notlarımı ne zaman ve nereden görebilirim?

Final sınavı notlarınızı Akademik Takvim’de belirtilen notların ilan günü itibariyle Öğrenci Sayfanız’da “Grades” başlığı altında görebilirsiniz. Ara sınav notlarınız ise, ilgili öğretim elemanı tarafından BİLGİ Online sayfasında açıklanmaktadır.

5.) Notlarıma nasıl itiraz edebilirim?

Notların ilanını izleyen 3 iş günü içinde “Maddi İtiraz Formu”nu doldurarak Öğrenci İşleri Ofisi’ne şahsen başvuruda bulunabilirsiniz.

6.) Dönem not ortalaması (semester GPA) nedir?

Bir akademik dönem sonundaki not ortalamasına denir. Detaylı bilgi için: İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans-Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24.

7.) Genel Not Ortalaması (GPA) nedir?

Bulunduğunuz döneme kadar almış olduğunuz tüm derslerin not ortalamasına denir. Detaylı bilgi için: İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans-Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24

8.) Tek ders sınavı nedir?

Genel Not Ortalaması (cumulative GPA) 2.00 olup, mezuniyet koşullarını yalnızca bir dersten F notu almış olduğunuz için yerine getiremediğiniz durumda, bu ders için tanınan ek sınav hakkıdır.

9.) Ortalama yükseltme sınavı nedir?

Tüm derslerden başarılı olmanıza rağmen, yalnızca Genel Not Ortalaması (Cumulative GPA) 2.00’ın altında olması nedeniyle mezun olamamanız durumunda, kendi seçeceğiniz bir dersten tanınan ek sınav hakkıdır.

10.) Sınamalı (“on probation”) durumdaki öğrenci kimdir?

Herhangi bir yarıyıl sonunda Genel Not Ortalaması1.75 in altında olan öğrenciler, izleyen yarıyıl boyunca sınamalı öğrenci sayılır. Sınamalı öğrenciye olağan kredi yükünden fazla kredi verilmez; bu öğrenciler kulüp yönetiminde yer alamaz.

11.) Başarısız (“unsatisfactory”) durumdaki öğrenci kimdir?

İki yarıyıl üst üste Genel Not Ortalaması’nı 1.75’in üzerine çıkaramayan öğrenciler, izleyen yarıyılda başarısı yetersiz öğrenci sayılır. Bu öğrenciler en fazla 30 kredilik ders alabilir. Öncelikli olarak o dönem açılan F derslerini tekrar etmek zorundadırlar.

MEZUNIYETE-DİPLOMAYA İLİŞKİN

1.) Mezuniyet şartları nelerdir?

Tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve Genel Not Ortalaması da 2.00 ve üzeri olan öğrenciler mezuniyete hak kazanırlar.

2.) Geçici mezuniyet belgemi ne zaman ve nereden alabilirim?

Mezuniyet koşullarını yerine getirmeniz halinde, Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu hakkınızda mezuniyet kararı verir. Bu karardan sonra, Geçici Mezuniyet Belgesi basılır ve imzalanır. Belgenizi, Öğrenci İşleri santralistanbul Kampüsü Ofisi'nden alabilirsiniz.

3.) Diplomamı ne zaman ve nereden alabilirim?

Diplomalarınız mezuniyetinizden sonra hazırlanır. Sistemimizde kayıtlı olan cep telefonunuza SMS ile “hazırlandığı” bilgisi iletilir. Bu mesaj geldiğinde, Geçici Mezuniyet Belgeniz’i teslim ederek diplomanızı alabilirsiniz. Tüm bu işlemleri santralistanbul Kampüsü Öğrenci İşleri Ofisi’nden yapmanız gerekir.

4.) Diplomamı benim yerime bir başkası alabilir mi?

Diplomanızın sizin yerinize bir başkasının alabilmesi için ilgili kişiye noter vekâleti vermiş olmanız gerekir.

5.) Diplomamı kaybettim, yeni diploma alabilir miyim?

Öncelikle gazeteye diplomanızı kaybettiğinize dair bir ilan vermelisiniz. Daha sonra, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Garanti Bankası Çağlayan Şubesi 403-6297130 no’lu banka hesabına 250 TL yatırıp, bir dilekçe ile yeni diplomanızı talep etmelisiniz. Diplomanızın çıkması zaman alabileceğinden süreci takip etmeniz gerekir.

6.) Mezuniyet başarı sıralamamı öğrenebilir miyim?

Mezuniyet başarı sıralamanızı Öğrenci İşleri ofislerinden öğrenebilir ya da Öğrenci Sayfanız’dan belge talep işlemi ile “diğer” belgeler başlığından yazılı olarak talep edebilirsiniz.

7.) Diploma Eki nedir, nasıl alabilirim?

Diploma Eki öğreniminiz süresince aldığınız derslerinizi, programınızı ve derecenizi gösteren, eğitim hayatınızı özetleyen resmi bir belgedir. Diploma Eki diplomanız ile birlikte size teslim edilir. Bunun için herhangi bir başvuruda bulunmanıza gerek yoktur.

8.) Onur Listesi nedir, nasıl girebilirim?

Öğrenimlerini en çok sekiz yarıyılda, 3.00 ile 3.49 arasında GNO ile tamamlayanlar onur listesine alınırlar. Bu durumlarını belirten özel bir belge kendilerine diplomaları ile birlikte verilir. Ancak, disiplin cezası almış olan öğrenciler bu listelere alınmazlar.

9.) Yüksek Onur Listesi nedir, nasıl girebilirim?

Öğrenimlerini en çok sekiz yarıyılda, 3.50 ve daha yüksek GNO ile tamamlayanlar Yüksek Onur Listesi’ne alınırlar. Bu durumlarını belirten özel bir belge kendilerine diplomaları ile birlikte verilir. Ancak, disiplin cezası almış olan öğrenciler bu listelere alınmazlar.

10.) Mezuniyet törenlerine kim katılabilir?

Akademik yılın sonunda 7. ya da 8. dönem öğrencileri mezuniyet törenine katılacaklar listesine yazılır. 6. dönem görünüp de fazla ders alarak o yılın sonunda mezun olma durumunda olan öğrenciler ise, Dekanlık-Müdürlük onayı ile mezuniyet törenlerine katılabilirler.

11.) Mezuniyet törenleri ne zaman yapılır?

Mezuniyet törenleri akademik yıl sonunda final, bütünleme ve mazeret sınavlarının açıklanmasından sonraki bir tarihte yapılır. Akademik Takvim’de mezuniyet törenleri tarih aralığı belirtilmektedir.