İkamet İzni

İçindekiler:

Yenileme

1- Online başvuru: https://e-ikamet.goc.gov.tr/

1- Online başvuru

2- "Uzatma Başvurusu Yapmak İstiyorum" butonunu seçiniz.

"Uzatma Başvurusu Yapmak istiyorum" butonunu seçiniz

3- İstenen bilgileri doldurunuz.


İkamet izni başvurusu:

  1. Online başvuruyu İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sayfası üzerinden yapınız: https://e-ikamet.goc.gov.tr/
  2. Oturma izni için online başvurunuzu ikamet bitim sürenizden önce yapmanız gerekir.
  3. İkamet uzatma başvurusu için online başvuru sırasında lütfen" ikamet izni uzatma başvurusu yapıyorum" seçeneğini seçiniz.
  4. Randevu gününüzde evraklarınız ile birlikte Göç İdaresi'ne gidiniz.
  5. İşlemlerin tamamı bittikten sonra ikamet izniniz yaklaşık iki ay sonra başvuru yaptığınız adrese gönderilecektir.

    Not: Göç İdaresi sizden ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.

Öğrenci İkamet İzni Uzatma Başvurusu (Video)

Randevu günü hazır olması gereken evraklar:

  1. Pasaport
  2. 4 adet vesikalık fotoğrafınız
  3. Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  4. 89 TL ödeme dekontunun orjinali (vergi dairesine ödenecek) Hisar Vergi Dairesi –Hobyar Mah.Yalıköşkü Cd. No:16 -1, Sirkeci-Fatih
  5. Öğrenci belgesi (Türkçe ve Öğrenci İşleri'nden imza ve damgalı)
  6. Online başvuru formunuzun renkli fotokopisi
  7. Sağlık Sigortası Poliçesi
  8. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  9. Gelir Beyannamesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  10. İkamet Kartınızın orijinali ve fotokopisi
  11. E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  12. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda
    a. Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - Bu iki belge için (muvafakatname ve doğum belgesi) bazı önemli hususlar berlirlenmiştir. Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşmasına taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin ‘apostil şerhli’ olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilerinde veya Konsolosluklarında onaylattırılması gerekmektedir.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

Vatan Caddesi, Adnan Menderes Bulvarı, Hırka-i Serif Mahallesi, No: 58, Fatih, Istanbul


İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne nasıl gidebilirsiniz:

santralistanbul Kampüsü’nde bulunan E1 Binası’nın yanındaki arka girişten çıkıp 39 numaralı veya 39D numaralı otobüsü kullanıp Vatan’a ulaşabilirsiniz. Ayrıca sarı ‘Eyüp-Aksaray’ minibüsüne binebilirsiniz.

santralistanbul Kampüsü’nden taksi ile 30-35 TL arası bir ücret ödeyerek Emniyet Müdürlüğü’ne gidebilirsiniz.

Önemli Not: Eğer online ikamet uzatma başvurunuzu ikamet izni bitim sürenizden önce yapmadıysanız, ikamet bitim süresinden sonraki 10 gün içinde ilk başvuru seçeneğinden online başvurunuzu yapabilirsiniz.

Bu durumda https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden İlk kez İkamet Başvurusu yapıyorum seçeneğiniz seçiniz.




İkamet İzni Geçiş Başvurusu (İkamet Türü Değişikliği)

İkamet türü değişikliği yapmanız gerektiği takdirde (ör. kısa dönem --> öğrenci) yapmanız gerekenler aşağıda belirtilmiştir.


1- Online başvurunuzu https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapınız

Online başvuru adresi: https://e-ikamet.goc.gov.tr

2- "Geçiş Başvurusu Yapmak İstiyorum" seçeneğini seçiniz.

"Geçiş Başvurusu Yapmak İstiyorum" seçeneğini seçiniz

3- İstenen Bilgileri Doldurunuz


İkamet İzni Başvurusu:

  1. Online başvuruyu İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sayfası üzerinden yapınız. https://e-ikamet.goc.gov.tr/
  2. Oturma izni geçiş başvurusu yapabilmek için online başvurunuzu ikamet izni bitim sürenizden önce yapmanız gerekir.
  3. İkamet İzni Geçiş Başvurusu için online başvuru sırasında lütfen "İkamet İzni Geçiş Başvurusu yapıyorum" seçeneğini seçiniz
  4. Randevu gününüzde evraklarınız ile birlikte Göç İdaresi'ne gidiniz.
  5. İşlemlerin tamamı bittikten sonra oturma izniniz yaklaşık iki ay sonra başvuru yaptığınız adrese gönderilecektir.
    • Not: Göç İdaresi sizden ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.

Gerekli Evraklar:

  1. Pasaport
  2. 4 adet vesikalık fotoğrafınız
  3. Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  4. 89 TL ödeme dekontunun orjinali (vergi dairesine ödenecek) Hisar Vergi Dairesi –Hobyar Mah.Yalıköşkü Cd. No:16 -1, Sirkeci-Fatih
  5. Öğrenci belgesi (Türkçe ve Öğrenci İşleri'nden imza ve damgalı)
  6. Online başvuru formunuzun renkli fotokopisi
  7. Sağlık Sigortası Poliçesi
  8. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi'nden alabilirsiniz)
  9. Gelir Beyannamesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi'nden alabilirsiniz)
  10. İkamet Kartınızın orijinali ve fotokopisi
  11. E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  12. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda;  a. Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - Bu iki belge için (muvafakatname ve doğum belgesi) bazı önemli hususlar berlirlenmiştir. Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşmasına taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin ‘apostil şerhli’ olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilerinde veya Konsolosluklarında onaylattırılması gerekmektedir.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

Vatan Caddesi, Adnan Menderes Bulvarı, Hırka-i Serif Mahallesi, No: 58, Fatih, Istanbul


İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne nasıl gidebilirsiniz:

santralistanbul Kampüsü’nde bulunan E1 Binası’nın yanındaki arka girişten çıkıp 39 numaralı veya 39D numaralı otobüsü kullanıp Vatan’a ulaşabilirsiniz. Ayrıca sarı ‘Eyüp-Aksaray’ minibüsüne binebilirsiniz.

santralistanbul Kampüsü’nden taksi ile 30-35 TL arası bir ücret ödeyerek Emniyet Müdürlüğü’ne gidebilirsiniz.

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yabancılar İletişim Merkezinden her türlü soru ve sorununuz ile ilgili bilgi almak için Türkiye’nin her yerinden 157, Yurtdışından +90 312 157 11 22 numaralı telefonu Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça ve Almanca dillerinde arama yapabilirsiniz

MÜRACAAT BELGESİ

Eğer öğrenci ikamet kartını temin etmeden ülkeden çıkmak isterse, Müracaat Belgesi öğrencinin 15 gün süre ile yurt dışında kalmasına olanak sağlamaktadır.

Bu belgeyi almak için İstanbul İl Göç İdaresi’ndeki Tebliğ Odası’na pasaportları ve uçuş biletleri ile gitmeleri yeterlidir. Belgeyi almak için ülke çıkışından 2-3 gün önce gitmelilerdir.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Okul/Bölüm/Fakültemi Değiştirdim, İkametim ile ilgili ne yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür .

Lütfen detaylı bilgi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi ya da Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi ile iletişime geçiniz.  


İkamet Kart Kaybı

İkamet Kartı’nızın çalınması ya da kartınızı kaybetmeniz durumunda en kısa sürede kayıp ettiğinizi düşündüğünüz ilçedeki semt Polis Karakolu’na giderek kayıp tutanağı hazırlatılması gerekir.

Yeni kart talebi için Göç İdaresi tarafından istenen belgeler:

  • Pasaport

  • Kayıp Tutanağı

  • İkametgah(Muhtarlıktan)


Pasaportum değişti, ne yapmalıyım?

Pasaport yenileme/değiştirme işlemini gerçekleştirdikten sonraki 10 gün içerisinde Bilgi Güncelleme formunu doldurmanız ve Göç İdaresi'ne, eski ve yeni pasaportunuzun fotokopisi ile email yoluyla göndermeniz gerekmektedir: istanbul.degerlendirme@goc.gov.tr  


İkamet kartımın gönderim takibini nasıl yapabilirim?

İkamet Kartınızın Gönderim takibini PTT Gönderi Takibi sistemi üzerinden online olarak yapabilirsiniz.

PTT Gönderi Takibi: http://gonderitakip.ptt.gov.tr/

Göç İdaresi’ne ikamet başvurunuzu yaptıktan sonra, başvurunuz Göç İdaresi tarafından değerlendirmeye alınır ve başvurunuz onaylandıktan sonra ikamet kartınız posta yoluyla başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz adrese teslim edilir. Posta dağıtımı yapıldığında posta takibiniz için gönderinin barkodu SMS olarak başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz cep telefonu numarasına gönderilir.

Gönderilen barkod numarası ile gönderinizin nerede olduğunu takip edebilirsiniz.

Gönderi sahibinin evde bulunmadığı ve gönderinin teslim edilemediği hallerde kişinin 7 gün içerisinde ilgili PTT Ofisi’ne giderek kartını teslim alması gerekir. Teslim alınmadığı takdirde gönderi başvurunun yapıldığı ilk yer olan İl Göç İdaresi’ne geri iade edilir. Bu durumda ikamet kartınızı doğrudan İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğün’den soruşturabilirsiniz.


İkametimin süresi doldu, ne yapmalıyım?

Eğer hala öğrencilik statünüz devam ediyorsa, ikamet başvurunuzu ikamet bitim sürenizden 2 ay öncesine kadar yapabilirsiniz. İkamet sürenizin dolması halinde, ilk 10 gün içerisinde ceza ödemek koşuluyla yeni başvuru yapabilirsiniz. 10 günlük süreyi kaçırdığınız takdirde lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

Eğer öğrenci değilseniz, öğrencilik statünüz değiştiği takdirde, değişim sonrasındaki ilk 10 gün içerisinde başka bir ikamet türüne başvuruda bulunmak üzere Göç İdaresi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.


Mezun oldum/olacağım, ikametim ile ilgili ne yapmalıyım?

Mezuniyet aşamasında olan öğrenciler, eğer Türkiye’de ikamet etmeye devam etmek istiyorlarsa mezuniyet durumlarını Geçici Mezuniyet Belgeleri ile birlikte mezun olduktan sonra ki 10 gün içinde Göç İdaresi’ne bildirmek durumundadırlar.


İkamet Başvurusu için evraklarımı tamamlayamadım, ne yapmalıyım?

Öğrenciler eksik evrakları olsa bile randevu gününde Göç İdaresi’ne gitmek zorundadırlar. İkamet ile ilgili istenen evrakları tamamlayamadığınız takdirde, eksik evraklarını 30 gün içersin de Göç İdaresine teslim etmek zorundadırlar.

Eğer öğrencinin pasaportu ile ilgili Konsolosluk’ta beklemede olan bir işlemi varsa, Göç İdaresi’ne ilgili Konsolosluk’tan aldığı yazı ile birlikte randevu günü ya da öncesinde bilgilendirme yapmak durumundadır. Mazeret, Göç İdaresi tarafından değerlendirilir.


Göç İdaresi’ne ikamet başvurumu randevu günümden önce yapabilir miyim?

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığı ile iletişime geçmeniz gerekir. Mazeretinizi belirten bir dilekçe yazmanız istenebilir. Değerlendirme, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığı tarafından yapılır.


Randevu tarihini kaçırdım, ne yapmalıyım?

Randevu tarihinizi kaçırdığınız takdirde öncelikle 157’yi aramanız ve içerisinde bulunduğunuz durumu açıklamanız gerekmektedir. Sonrasında Göç İdaresi tarafından aldığınız direktiflere göre yeniden planlamanızı yapmalısınız.