İkamet İzni

İçindekiler:

Yenileme

1- Online başvuru: https://e-ikamet.goc.gov.tr/

1- Online başvuru

2- "Uzatma Başvurusu Yapmak istiyorum" butonunu seçiniz.

"Uzatma Başvurusu Yapmak istiyorum" butonunu seçiniz

3- İstenen bilgileri doldurunuz.

İstenen bilgileri doldurunuz

Oturma izni başvurusu:

  1. Online başvuruyu İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sayfası üzerinden yapınız. https://e-ikamet.goc.gov.tr/
  2. Oturma izni için online başvurunuzu ikamet bitim sürenizden önce yapmanız gerekir.
  3. İkamet Uzatma başvurusu için online başvuru sırasında lütfen ikamet izni uzatma başvurusu yapıyorum seçeneğini seçiniz
  4. Randevu gününüzde evraklarınız ile birlikte Göç İdaresine gidiniz.
  5. İşlemlerin tamamı bittikten sonra oturma izniniz yaklaşık iki ay sonra başvuru yaptığınız adrese gönderilecektir.

    Not: Göç İdaresi sizden ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.

Randevu günü hazır olması gereken evraklar:

  1. Pasaport
  2. 4 adet vesikalık boyutunda fotoğrafınız
  3. Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  4. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla (öğrencinin eğitim amaçlı kaldığını ve hangi Üniversite’de okuyacağını belirtmek kaydıyla) Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek taahhütnamenin idareye sunulması gerekmektedir.
  5. 89 TL ödeme dekontunun orjinali (vergi dairesine ödenecek) Hisar Vergi Dairesi –Hobyar Mah.Yalıköşkü Cd. No:16 -1, Sirkeci-Fatih
  6. Öğrenci belgesi (Türkçe)
  7. Online başvuru formunuzun renkli fotokopisi
  8. Sağlık Sigortası Poliçesi
  9. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  10. Gelir Beyannamesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  11. İkamet Kartınızın orijinali ve fotokopisi
  12. E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  13. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda
    a. Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - Bu iki belge için (muvafakatname ve doğum belgesi) bazı önemli hususlar berlirlenmiştir. Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşmasına taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin ‘apostil şerhli’ olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilerinde veya Konsolosluklarında onaylattırılması gerekmektedir.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

Vatan Caddesi, Adnan Menderes Bulvarı, Hırka-i Serif Mahallesi, No: 58, Fatih, Istanbul


İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne nasıl gidebilirsiniz:

Santral kampüsün E1 binasının yanında olan arka girişten çıkıp 39 numaralı veya 39D numaralı otobüsü kullanıp Vatana ulaşabilirsiniz. Ayrıca sarı ‘Eyüp-Aksaray’ minibüsüne binebilirsiniz.

Santral kampüsten taksi ile 30-35 TL arası bir ücret ödeyerek Emniyet Müdürlüğüne gidebilirsiniz.

Önemli Not: Eğer online ikamet uzatma başvurunuzu ikamet izni bitim sürenizden önce yapmadıysanız,ikamet bitim süresinden sonraki 10 gün içinde ilk başvuru seçeneğinden online başvurunuzu yapabilirsiniz.

Bu durumda https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden İlk kez İkamet Başvurusu yapıyorum seçeneğiniz seçiniz.

Youtube - Öğrenci ikamet izni uzatma başvurusu

Youtube - Öğrenci ikamet izni uzatma başvurusu

İkamet İzni Geçiş Başvurusu(İkamet Türü Değişikliği)

İkamet türü değişikliği yapmanız gerektiği takdirde yapmanız gerekenler;

Ör. kısa dönem ikamet--öğrenci ikameti

4- Online başvurunuzu https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapınız

Online başvuru adresi: https://e-ikamet.goc.gov.tr

5- "Geçiş Başvurusu Yapmak İstiyorum" seçeneğini seçiniz.

"Geçiş Başvurusu Yapmak İstiyorum" seçeneğini seçiniz

6- İstenen Bilgileri Doldurunuz

İstenen Bilgileri Doldurunuz

İkamet İzni Başvurusu:

  1. Online başvuruyu İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sayfası üzerinden yapınız. https://e-ikamet.goc.gov.tr/
  2. Oturma izni geçiş başvurusu yapabilmek için online başvurunuzu ikamet izni bitim sürenizden önce yapmanız gerekir.
  3. İkamet İzni Geçiş Başvurusu için online başvuru sırasında lütfen ikamet izni Geçiş Başvurusu yapıyorum seçeneğini seçiniz
  4. Randevu gününüzde evraklarınız ile birlikte Göç İdaresine gidiniz.
  5. İşlemlerin tamamı bittikten sonra oturma izniniz yaklaşık iki ay sonra başvuru yaptığınız adrese gönderilecektir.
    • Not: Göç İdaresi sizden ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.

Gerekli Evraklar:

  1. Pasaport
  2. 4 adet vesikalık boyutunda fotoğrafınız
  3. Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  4. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla (öğrencinin eğitim amaçlı kaldığını ve hangi Üniversite’de okuyacağını belirtmek kaydıyla) Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek taahhütnamenin idareye sunulması gerekmektedir.
  5. 89 TL ödeme dekontunun orjinali (vergi dairesine ödenecek) Hisar Vergi Dairesi –Hobyar Mah.Yalıköşkü Cd. No:16 -1, Sirkeci-Fatih
  6. Öğrenci belgesi (Türkçe)
  7. Online başvuru formunuzun renkli fotokopisi
  8. Sağlık Sigortası Poliçesi
  9. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  10. Gelir Beyannamesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  11. İkamet Kartınızın orijinali ve fotokopisi
  12. E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  13. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda;  a. Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - Bu iki belge için (muvafakatname ve doğum belgesi) bazı önemli hususlar berlirlenmiştir. Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşmasına taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin ‘apostil şerhli’ olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilerinde veya Konsolosluklarında onaylattırılması gerekmektedir.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

Vatan Caddesi, Adnan Menderes Bulvarı, Hırka-i Serif Mahallesi, No: 58, Fatih, Istanbul


İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne nasıl gidebilirsiniz:

Santral kampüsün E1 binasının yanında olan arka girişten çıkıp 39 numaralı veya 39D numaralı otobüsü kullanıp Vatana ulaşabilirsiniz. Ayrıca sarı ‘Eyüp-Aksaray’ minibüsüne binebilirsiniz.

Kabataş Shuttle ile Kabataş’a geçip tramvaya geçebilirsiniz. Yusufpaşa durağında inip Metroya geçiniz. Metrodan bir sonraki ‘Emniyet’ durağında inip Emniyet Müdürlüğüne ulaşabilirsiniz.

Santral kampüsten taksi ile 30-35 TL arası bir ücret ödeyerek Emniyet Müdürlüğüne gidebilirsiniz.

MÜRACAAT BELGESİ

İkameti başvurusu yapmış ancak ikameti henüz gelmemiş ,yurtdışına çıkış yapması gereken öğrencilerimizin yurtdışından çıkış yapmadan önce muhakkak Göç İdaresi’nden Müracaat Belgelerini almaları gerekmektedir. Müracaat Belgesi öğrencinin 15 gün süre ile yurtdışında kalmasını olanak sağlamaktadır. 15 günden fazla seyahat yapılamaz. Müracaat Belgesi almadan yurtdışına çıkan öğrencilerin ikamet için yapmış olduğu başvuru geçersiz sayılır. Tüm ikamet başvuru süreçlerini vize işlemleri de dahil olmak üzere tekrarlamak zorundadır.

Bu belgeyi almak için İstanbul İl Göç İdaresindeki Tebliğ Odasına pasaportları ve uçuş biletleri ile gitmeleri yeterlidir. Belgeyi almak için çıkıştan 2-3 gün önce gitmelilerdir.

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yabancılar İletişim Merkezinden her türlü soru ve sorununuz ile ilgili bilgi almak için Türkiye’nin her yerinden 157, Yurtdışından +90 312 157 11 22 numaralı telefonu Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça ve Almanca dillerinde arama yapabilirsiniz

SIKÇA SORULAN SORULAR

Okul/Bölüm/Fakültemi Değiştirdim İkametim ile ilgili Ne Yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür .

Lütfen detaylı bilgi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi ya da Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Birimi ile iletişime geçiniz .

İKAMET KARTIMI KAYBETTİM, NE YAPMALIYIM?

İkamet Kartınız çalınması ya da kaybetmeniz durumunda en kısa sürede kayıp ettiğini düşündüğünüz İlçedeki semt karakolu’na giderek kayıp tutanağı hazırlatılması gerekir. Yeni kart talebi için ise tutanak ile birlikte Göç İdaresi’ne başvuru yapılması gerekmektedir ve ikamet ettiğiniz bölgede ki en yakın Emniyet Müdürlüğüne gidip durumunuzu bildirmeniz gerekir .

Yeni Kart talebi için Göç İdaresi tarafından istenen belgeler:

  • Pasaport
  • Kayıp Tutanağı
  • İkametgah(Muhtarlıktan)

Sıkça Sorulan Sorular

İkamet Başvuruları ile ilgili önemli Bilgiler

Online İkamet başvurunuzu vize bitim sürenizden önce yapmanız gerekmektedir.

İkamet Kartımın Gönderim Takibini nasıl yapabilirim?

İkamet Kartınızın Gönderim takibini PTT Gönderi Takibi sistemi üzerinden online olarak yapabilirsiniz.PTT Gönderi Takibi adresi ; http://gonderitakip.ptt.gov.tr

Göç İdaresi’ne ikamet başvurunuzu yaptıktan sonra ,başvurunuz Göç İdaresi tarafından değerlendirmeye alınır ve başvurunuz onaylandıktan sonra ikamet kartınız posta yoluyla başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz adrese teslim edilir.Posta dağıtımı yapıldığında posta takibiniz için gönderinin barkodu SMS olarak başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz cep telefonu numarasına gönderilir.

Gönderilen barkod numarası ile gönderinizin nerede olduğunu takip edebilirsiniz.

Gönderi sahibinin evde bulunmadığı ve gönderinin teslim edilemediği hallerde kişinin 7 gün içerisinde ilgili PTT Ofisine giderek kartını teslim alması gerekir .Teslim alınmadığı takdirde gönderi başvurunun yapıldığı ilk yer olan İl Göç İdaresi’ne geri iade edilir.Bu durumda ikamet kartınızı doğrudan İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğünden soruşturabilirsiniz.

İkametimin Süresi Doldu, Ne Yapmalıyım?

Eğer hala Öğrencilik statünüz devam ediyorsa,

İkamet Başvurunuzu ikamet bitim sürenizden 2 ay öncesine kadar yapabilirsiniz.İkamet sürenizin dolması halinde ,ilk 10 gün içerisinde ceza ödemek koşuluyla yeni başvuru yapabilirsiniz.

10 günlük süreyi kaçırdığınız takdirde lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

Eğer Öğrenci değilseniz,

Öğrencilik statünüz değiştiği takdirde ,değiştikten sonraki ilk 10 gün içerisinde başka bir ikamet türüne başvuruda bulunmak üzere Göç İdaresi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Mezun oldum/olacağım ne yapmalıyım?

Mezuniyet aşamasında olan öğrenciler,eğer Türkiye’de ikamet etmeye devam etmek istiyorlarsa Mezuniyet durumlarını Geçici Mezuniyet Belgeleri ile birlikte mezun olduktan sonra ki 10 gün içinde Göç İdaresi’ne bildirmek durumundadırlar.

Okul/Bölüm/Fakültemi Değiştirdim İkametim ile ilgili Ne Yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür .

Lütfen detaylı bilgi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi ya da Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Birimi ile iletişime geçiniz .

İkamet Başvurusu için Evraklarımı tamamlayamadım,ne yapmalıyım?

Öğrenciler eksik evrakları olsa bile randevu gününde Göç İdaresine gitmek zorundadırlar. İkamet ile ilgili istenen evrakları tamamlayamadığınız takdirde,eksik evraklarını 30 gün içersin de Göç İdaresine teslim etmek zorundadırlar.

Eğer öğrencinin konsoloslukta pasaportu ile ilgili beklemede olan bir işlemi varsa ,Göç İdaresine Konsolosluğundan aldığı yazı ile birlikte randevu günü ya da öncesinde bilgilendirme yapmak durumundadır.Mazereti Göç İdaresi tarafından değerlendirilir.

Göç İdaresi’ne İkamet başvurumu randevu günümden önce yapabilir miyim?

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığını ile iletişime geçmeniz gerekir. Mazeretinizi belirten bir dilekçe yazmanız istenebilir.Değerlendirme Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Randevu tarihini kaçırdım, ne yapmalıyım?

İkamet başvurusu için Göç İdaresi online sistemi üzerinden yapmış olduğunuz başvuru ve randevu gününde herhangi bir değişiklik yapılamaz.Öğrencinin Randevu gününde Göç İdaresi Öğrenci Daire Başkanlığına müracaatı ve evraklarını teslim etmesi istenir.

Randevu gününüzü kaçırdığınız takdirde hala vize süreniz bitmediyse Göç İdaresi online sistemi üzerinden yeni başvuruda bulunabilirsiniz.

Vize süreniz bittiyse , ve geçerli bir mazeretiniz varsa yazılı olarak Göç İdaresi’ne mevcut randevunuzun kabulünün değerlendirilmesi için yazılı başvuruda bulunabilirsiniz.Değerlendirme Göç İdaresi tarafından geçerli bir sebep görüldüğü takdirde kabul edilmektedir.Sınav,devamsızlık gibi durumlar mazeret olarak Göç İdaresi tarafından kabul edilmemektedir.