İkamet İzni Prosedürleri

Vergi Numarası

Türkiye’de yapacağınız birçok resmi başvurularda vergi numarası istenecektir. Bunun için öncelikle vergi numaranızın olması gerekir.

Gerekli olan belgeler orijinal pasaportunuz ve pasaportunuzda resminizin de göründüğü sayfanın fotokopisidir.

Sirkeci Hisar Veraset ve Harçlar Vergi Dairesi (Vergi Dairesi):

Hobyar Mh. Yalıköşkü Cd. No:16-20 Sirkeci /Fatih

Phone: +90 0212 522 34 32 - 512 96 80

OTURMA İZNİ

Oturma izni başvurusu:

  1. Online başvuruyu  İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sayfası üzerinden yapınız.

  2. Öğrenci İkamet izni online ilk başvurunuzu yapmadan önce size kolaylık sağlaması için Göç İdaresinin hazırlamış olduğu başvuru sunumunu ilgili bu linkten izleyebilirsiniz.

  3. Oturma izni için online başvurunuzu vize bitim sürenizden önce yapmanız gerekir.

  4. Online Başvurunuz için eğer ilk defa ikamet için başvuruda bulunuyorsanız, ilk başvuru seçeneğini seçiniz.

  5. Başvurunuz tamamlandığında seçtiğiniz Göç İdaresi birimine belgelerinizi randevu tarihinizde teslim ediniz.

  6. İşlemlerin tamamı bittikten sonra oturma izniniz yaklaşık 1 ay sonra üniversitemize gönderilecektir.


Not: Göç İdaresi sizden ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.


Gerekli Evraklar:

  1. Pasaport
  2. 4 adet vesikalık boyutunda fotoğrafınız (son altı ayda çekilmiş biyometrik fotoğraf)
  3. Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  4. 89 TL ödeme dekontunun orijinali (vergi dairesine ödenecek) Hisar Vergi Dairesi –Hobyar Mah.Yalıköşkü Cd. No:16 -1, Sirkeci-Fatih

  5. Öğrenci belgesi (Türkçe ve Öğrenci İşlerinden imza ve damgalı)
  6. Online başvuru formunuzun renkli fotokopisi
  7. Sağlık Sigortası Poliçesi (Türkçe versiyon)

  8. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  9. Gelir Beyannamesi (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  10. Adres Bilgilerini gösterir yazılı belge (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz)
  11. E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  12. Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda
    a. Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - Bu iki belge için (muvafakatname ve doğum belgesi) bazı önemli hususlar berlirlenmiştir. Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşmasına taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin ‘apostil şerhli’ olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilerinde veya Konsolosluklarında onaylattırılması gerekmektedir.

Belgelerin zamanında tamamlanmaması halinde başvurunuz Göç İdaresi tarafından işleme alınmamaktadır.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

İstanbul İl Goç İdaresi Müdürlüğü, Hirka - İ Şerif Mahallesi, Vatan Caddesi No: 64/34091 , Fatih/İstanbul

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne nasıl gidebilirsiniz:

Santral kampüsün E1 binasının yanında olan arka girişten çıkıp 39 numaralı veya 39D numaralı otobüsü kullanıp Vatana ulaşabilirsiniz. Ayrıca sarı ‘Eyüp-Aksaray’ minibüsüne binebilirsiniz.

Santral kampüsten taksi ile 30-35 TL arası bir ücret ödeyerek Emniyet Müdürlüğüne gidebilirsiniz.

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yabancılar İletişim Merkezinden her türlü soru ve sorununuz ile ilgili bilgi almak için Türkiye’nin her yerinden 157, yurt dışından +90 312 157 11 22 numaralı telefonu Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça ve Almanca dillerinde arama yapabilirsiniz.


Müracaat Belgesi

İkameti başvurusu yapmış ancak ikameti henüz gelmemiş, yurt dışına çıkış yapması gereken öğrencilerimizin yurt dışından çıkış yapmadan önce muhakkak Göç İdaresi’nden Müracaat Belgelerini almaları gerekmektedir. Müracaat Belgesi öğrencinin 15 gün süre ile yurt dışında kalmasını olanak sağlamaktadır. 15 günden fazla seyahat yapılamaz. Müracaat Belgesi almadan yurt dışına çıkan öğrencilerin ikamet için yapmış olduğu başvuru geçersiz sayılır. Tüm ikamet başvuru süreçlerini vize işlemleri de dahil olmak üzere tekrarlamak zorundadır. 

Bu belgeyi almak için İstanbul İl Göç İdaresindeki Tebliğ Odasına pasaportları ve uçuş biletleri ile gitmeleri yeterlidir. Belgeyi almak için çıkıştan 2-3 gün önce gitmelilerdir.


Okul/Bölüm/Fakültemi Değiştirdim İkametim ile ilgili Ne Yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür .

Lütfen detaylı bilgi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi ya da Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Birimi ile iletişime geçiniz .

İkamet Kart Kaybı

İkamet Kartınız çalınması ya da kaybetmeniz durumunda en kısa sürede kayıp ettiğini düşündüğünüz İlçedeki semt karakolu’na giderek kayıp tutanağı hazırlatılması gerekir. Yeni kart talebi için ise tutanak ile birlikte Göç İdaresi’ne başvuru yapılması gerekmektedir ve ikamet ettiğiniz bölgede ki en yakın Emniyet Müdürlüğüne gidip durumunuzu bildirmeniz gerekir .

Yeni Kart talebi için Göç İdaresi tarafından istenen belgeler:

  • Pasaport

  • Kayıp Tutanağı

  • İkametgah(Muhtarlıktan)

Pasaportum değişti, ne yapmalıyım?

Pasaport yenileme/değiştirme işlemini gerçekleştirdikten sonraki 10 gün içerisinde Bilgi Güncelleme formunu doldurmanız ve Göç İdaresine, eski ve yeni pasaportunuzun fotokopisi ile email yoluyla göndermeniz gerekmektedir: istanbul.degerlendirme@goc.gov.tr  

Sıkça Sorulan Sorular

İkamet kartımın gönderim takibini nasıl yapabilirim?

İkamet Kartınızın Gönderim takibini PTT Gönderi Takibi sistemi üzerinden online olarak yapabilirsiniz.

PTT Gönderi Takibi: http://gonderitakip.ptt.gov.tr/

Göç İdaresi’ne ikamet başvurunuzu yaptıktan sonra ,başvurunuz Göç İdaresi tarafından değerlendirmeye alınır ve başvurunuz onaylandıktan sonra ikamet kartınız posta yoluyla başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz adrese teslim edilir.Posta dağıtımı yapıldığında posta takibiniz için gönderinin barkodu SMS olarak başvuru sırasında belirtmiş olduğunuz cep telefonu numarasına gönderilir.

Gönderilen barkod numarası ile gönderinizin nerede olduğunu takip edebilirsiniz.

Gönderi sahibinin evde bulunmadığı ve gönderinin teslim edilemediği hallerde kişinin 7 gün içerisinde ilgili PTT Ofisine giderek kartını teslim alması gerekir. Teslim alınmadığı takdirde gönderi başvurunun yapıldığı ilk yer olan İl Göç İdaresi’ne geri iade edilir. Bu durumda ikamet kartınızı doğrudan İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğün’den soruşturabilirsiniz.


İkametimin süresi doldu, ne yapmalıyım?

Eğer hala öğrencilik statünüz devam ediyorsa,

İkamet Başvurunuzu ikamet bitim sürenizden 2 ay öncesine kadar yapabilirsiniz.İkamet sürenizin dolması halinde ,ilk 10 gün içerisinde ceza ödemek koşuluyla yeni başvuru yapabilirsiniz.

10 günlük süreyi kaçırdığınız takdirde lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

Eğer öğrenci değilseniz,

Öğrencilik statünüz değiştiği takdirde ,değiştikten sonraki ilk 10 gün içerisinde başka bir ikamet türüne başvuruda bulunmak üzere Göç İdaresi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Mezun oldum/olacağım, ikametim ile ilgili ne yapmalıyım?

Mezuniyet aşamasında olan öğrenciler,eğer Türkiye’de ikamet etmeye devam etmek istiyorlarsa Mezuniyet durumlarını Geçici Mezuniyet Belgeleri ile birlikte mezun olduktan sonra ki 10 gün içinde Göç İdaresi’ne bildirmek durumundadırlar.

Okul/Bölüm/Fakültemi değiştirdim, ikametim ile ilgili ne yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Lütfen detaylı bilgi için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü İletişim Merkezi ya da Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Birimi ile iletişime geçiniz.

İkamet Başvurusu için evraklarımı tamamlayamadım, ne yapmalıyım?

Öğrenciler eksik evrakları olsa bile randevu gününde Göç İdaresine gitmek zorundadırlar. İkamet ile ilgili istenen evrakları tamamlayamadığınız takdirde,eksik evraklarını 30 gün içersin de Göç İdaresine teslim etmek zorundadırlar.

Eğer öğrencinin konsoloslukta pasaportu ile ilgili beklemede olan bir işlemi varsa ,Göç İdaresine Konsolosluğundan aldığı yazı ile birlikte randevu günü ya da öncesinde bilgilendirme yapmak durumundadır.Mazereti Göç İdaresi tarafından değerlendirilir.

Göç İdaresi’ne ikamet başvurumu randevu günümden önce yapabilir miyim?

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığını ile iletişime geçmeniz gerekir. Mazeretinizi belirten bir dilekçe yazmanız istenebilir.Değerlendirme Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Öğrenci Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Randevu tarihini kaçırdım, ne yapmalıyım?

İlk İkamet Başvuruları Üniversiteler tarafından alınmaktadır. Başvuru sırasında almış olduğunuz randevu gününe bakmaksızın evraklarınızı Uluslararası Danışmanlık Ofisine teslim etmeniz gerekmektedir. Başvurunuzu verilen gün ve saatte yapamaz iseniz, Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisine durumunuzu bildirmeniz gerekir.

Uluslararası Danışmanlık Ofisi, Göç İdaresi yetkilileri ile görüşüp başvurunuz ile ilgili size bilgi verecektir. Talebiniz kabul edilmediği takdirde, hala vize süreniz bitmediyse Göç İdaresi online sistemi üzerinden yeni başvuruda bulunabilirsiniz.

Vize süreniz bittiyse , ve geçerli bir mazeretiniz varsa yazılı olarak Göç İdaresi’ne mevcut randevunuzun kabulünün değerlendirilmesi için yazılı başvuruda bulunabilirsiniz. Değerlendirme Göç İdaresi tarafından geçerli bir sebep görüldüğü takdirde kabul edilmektedir. Sınav, devamsızlık gibi durumlar mazeret olarak Göç İdaresi tarafından kabul edilmemektedir.

Sağlık Sigortası

Devletin talep ettiği bir prosedür olarak tüm yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de eğitim gördükleri süre zarfında sağlık sigortaları olmaları gerekir.

Özel Sağlık Sigortası (Allianz) başvurusu için gerekli evraklar:

  • Başvuru formu*

  • Pasaport numarası

  • Pasaportun fotokopisi

  • Öğrenci belgesi (Türkçe)

  • Sağlık sigorta poliçesini ödediğinizi belgeleyen makbuz**

*Başvuru forumunu Allianz’ın Santral kampüste Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz.

**Poliçe ödemesini daha önceden ikamet aldıysanız, Türkiye’de açılmış banka hesabınız var ise aşağıdaki hesap numaralarına ilgili Banka Şubelerinden yapabilirsiniz.. Banka hesabınız yoksa kredi kartı ile ya da yurt dışından para transferi yaparak ödeme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Lütfen açıklama kısmına öğrenci numaranızı, poliçe sahibinin adını ve soyadını yazmayı unutmayınız.

Ücret Tablosu

Doğum Yılı    

Yıllık Ücret

1983

242.03 TL

1984

242.03 TL

1985

242.03 TL

1986

242.03 TL

1987

242.03 TL

1988

242.03 TL

1989

232.96 TL

1990

232.96 TL

1991

232.96 TL

1992

232.96 TL

1993

232.96 TL

1994

175.93 TL

1995

175.93 TL

1996

175.93 TL

1997

175.93 TL

1998

175.93 TL

1999

175.93 TL

2000

175.93 TL


Ödeme:

Poliçe ödemesini daha önceden ikamet aldıysanız, Türkiye’de açılmış banka hesabınız var ise aşağıdaki hesap numaralarına ilgili banka şubelerinden yapabilirsiniz. Banka hesabınız yoksa kredi kartı ile ya da yurt dışından para transferi yaparak ödeme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Lütfen açıklama kısmına öğrenci numaranızı, poliçe sahibinin adını ve soyadını yazmayı unutmayınız.

ALLIANZ - TANYILDIZI ÖDEMELERİ İÇİN KULLANILAN BANKA HESAP BİLGİLERİ

NAME OF BANK

BRANCH NAME AND CODE

CURRENCY

ACCOUNT NUMBER

IBAN NO

ACCOUNT HOLDER NAME

YAPI KREDİ

526 - ÖZEL BANKACILIK ATAŞEHİR

TL – TURKISH LIRA

1930184

TR55-0006-7010-0000-0001-9301-84

İSMET ÜNAL TANYILDIZI

$ - AMERICAN DOLLAR

48313432

TR56-0006-7010-0000-0048-3134-32

€ - EURO

27502295

TR28-0006-7010-0000-0027-5022-95

GARANTİ

391 - ATAŞEHİR

TL – TURKISH LIRA

6681959

TR76-0006-2000-3910-0006-681959

İSMET ÜNAL TANYILDIZI

$ - AMERICAN DOLLAR

9089056

TR09-0006-2000-3910-0009-089056

€ - EURO

9089055

TR36-0006-2000-3910-0009-089055

İŞ BANKASI

1226 - ATAŞEHİR

TL – TURKISH LIRA

136685

TR21-0006-4000-0011-2260-1366-85

İSMET ÜNAL TANYILDIZI

AKBANK

767 - ATAŞEHİR

TL – TURKISH LIRA

.0014017

TR57-0004-6007-6788-8000-0140-17

İSMET ÜNAL TANYILDIZI

ÖNEMLİ:

  • Poliçenize öderken açıklama kısmına adınızı ve soyadınızı yazmanız gerekmektedir.

  • Başvuru tamamlandığında belgeniz 7 iş günü içerisinde İstanbul Bilgi Üniversitesi’ne gönderilecektir. Belgeyi E1 binasındaki Allianz standından veya Santral kampüste olan Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisinden alabilirsiniz.

Sorularınız olursa acente personeli ile iletişime geçebilirsiniz.

İletişim bilgileri:

Aykut Değirmencioğlu

aykut@tanyildizisigorta.com

GSM: 0536 946 33 77