Assoc. Prof.

Şahika Doğan

+90 212 311 7494

Santralistanbul / E4 215

Associate Professor, Communication Design and Management Department (2022 - )

Director, Public Relations and Corporate Communication MA Program (2018 - )

Vice Department Head, Communication Design and Management (2020 - 2023 )

Department Head, Public Relations and Corporate Communication (2018 - 2021 ) 

Assistant Professor, Communication Design and Management Department (2016 - 2022 )

Education

PhD in Media and Communication Studies, Galatasaray University (2012-2016)

MA in Media and Communication Systems, Istanbul Bilgi University (2010-2012)

BS in Global and International Affairs (Dual Degree), Binghamton University (State University of New York) & Middle East Technical University (2004-2009)

Courses

Basic Concepts in Public Relations (Undergraduate)

Organizational Behavior for Communicators (Undergraduate) 

Leadership Development for Communicators (Undergraduate) 

Fundamentals of Communication Economics (Undergraduate)

Developing Leadership and Communication Skills (Graduate) 

Research Methods for Media and Communication (Graduate) 


Areas of Interest

Strategic corporate communication, digital takeover, social networks and communication. 

Other Information

Ad Hoc Reviewer: 

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 

European Journal of Education (SSCI)

International Journal of Information Management (SSCI)

Journal of Consumer Research (SSCI)

Journal of Fandom Studies

Policy & Internet (SSCI)



Theses Supervised:

Çağla Öztürk Güzel. (2025). Türkiye'de akıllı ev teknolojilerinin seyri: Sosyal dinleme yaklaşımıyla dijital mecra konuşmalarının incelenmesi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Gül Bursa. (2025). From the city to the stream: A diachronic examination of on-screen portrayals of female, queer and diverse characters in Sex and the City and And Just Like That. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı. 

Burcu Nur Uzunboy. (2020). Sosyal medyada yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk projelerine yönelik algı ve kullanıcı etkileşimi üzerine bir inceleme: Instagram örneği. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Merve Kosova. (2020). EWOM, web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin otel rezervasyon sitelerinden rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Cansu Değerli. (2019). Y kuşağının markaların sosyal medya kullanımlarına dair ilişkin algılarının marka değeri üzerindeki etkisi: Giyim markaları üzerine bir araştırma. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Furkan Menekşe. (2019). Bir iş modeli olarak vloggerlık ve YouTube platformunda içerik üretimi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Mehmet Gürüz. (2019). Tüketicilerin marka sahipliği ve sosyal medyadaki marka içerikleriyle etkileşimi üzerine bir inceleme. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Neşe Karaboncuk. (2019). Attitude towards e-opinion leadership and influence of bloggers. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Onur Can Yıldız. (2019). Markaların perspektifinden dijital aktivizm ve dijital aktivizmin marka algısına etkisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Selin Cevheroğlu. (2019). An investigation into the extent of health related news credibility on digital press. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı.