Doç. Dr.

Şahika Doğan

+90 212 311 7494

Santralistanbul / E4 215

Doçent Doktor, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü,  Halkla İlişkiler Programı (2022 - )

Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Programı Koordinatörü (2018 - )

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü Başkan Yardımcısı (2020 - 2023 )

Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Ana Bilim Dalı Başkanı (2018 - 2021 )

Doktor Öğretim Üyesi, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü, Halkla İlişkiler Programı (2016 - 2022 )

Eğitim

  • PhD, Medya ve İletişim Çalışmaları, Galatasaray Üniversitesi (2012-2016)
  • MA, Medya ve İletişim Sistemleri, Istanbul Bilgi Üniversitesi (2010-2012)
  • BS, Küresel ve Uluslararası İlişkiler (Çift Diploma), Binghamton University (State University of New York) & Orta Doğu Teknik Üniversitesi (2004-2009)

Verdiği Dersler

Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar (Lisans)

İletişim Ekonomisinin Temelleri (Lisans)

İletişimciler için Liderlik Gelişimi (Lisans)

İletişimciler için Kurumsal Davranış (Lisans) 

Liderlik ve İletişim Becerileri Geliştirme (Yüksek Lisans)

Medya ve İletişim için Araştırma Yöntemleri (Yüksek Lisans) 


İlgi Alanları

Stratejik kurumsal iletişim, dijital dönüşüm, sosyal ağlar ve iletişim. 

Diğer Bilgiler

Bilimsel Hakemlik Görevleri

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 

European Journal of Education (SSCI) 

International Journal of Information Management (SSCI)

Journal of Consumer Research (SSCI)

Journal of Fandom Studies

Policy & Internet (SSCI)


Etkinlik Koordinatörlükleri

Tut Elimden Çocuk Olalım (Koruyucu Ailelik Hakkında Farkındalık Semineri), İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2016

Dünya Saatinde Dünyaya Bağlan WWF Türkiye & İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2018

Kurumsal İletişimde Gelecek Vizyonu, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2019


Yönetilen tezler:

Çağla Öztürk Güzel. (2025). Türkiye'de akıllı ev teknolojilerinin seyri: Sosyal dinleme yaklaşımıyla dijital mecra konuşmalarının incelenmesi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Gül Bursa. (2025). From the city to the stream: A diachronic examination of on-screen portrayals of female, queer and diverse characters in Sex and the City and And Just Like That. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı. 

Burcu Nur Uzunboy. (2020). Sosyal medyada yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk projelerine yönelik algı ve kullanıcı etkileşimi üzerine bir inceleme: Instagram örneği. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Merve Kosova. (2020). EWOM, web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin otel rezervasyon sitelerinden rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Cansu Değerli. (2019). Y kuşağının markaların sosyal medya kullanımlarına dair ilişkin algılarının marka değeri üzerindeki etkisi: Giyim markaları üzerine bir araştırma. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Furkan Menekşe. (2019). Bir iş modeli olarak vloggerlık ve YouTube platformunda içerik üretimi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Mehmet Gürüz. (2019). Tüketicilerin marka sahipliği ve sosyal medyadaki marka içerikleriyle etkileşimi üzerine bir inceleme. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Neşe Karaboncuk. (2019). Attitude towards e-opinion leadership and influence of bloggers. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Onur Can Yıldız. (2019). Markaların perspektifinden dijital aktivizm ve dijital aktivizmin marka algısına etkisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı. 

Selin Cevheroğlu. (2019). An investigation into the extent of health related news credibility on digital press. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı.