Domino Konuşmaları: "Social Analysis Using Big Data Can Make a Difference"

güncelleme: yayınlama:

Tarih: 16 Aralık 2014, Salı
Saat: 19.00
Yer: santralistanbul Kampüsü, E4-305

Konuşmacı: Oral Barkay

Domino Konuşmaları seminer dizisi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı tarafından düzenlenmektedir.

"Nesiller değişiyor, görüşler değişiyor, ifade özgürlüğünü destekleyen platformlar ortaya çıkıyor ve haliyle bu iletişimin bilinen yüzünü değiştiriyor.

Bir ürünün tutması, bir görüşün yayılması, bir mesajın benimsenmesi adına artık mikrofon uzatıp, anket yapmak için sokakta çevirip, telefonlar açıp ismiyle cismiyle sorgulanan insanlardan oluşan fokus grup çalışmalarının dahi hedef kitleyi ne kadar temsil ettiği sorgulanır hale geldi.

Gelen bu utangaç yanıtlara bakılarak yapılan reklam filmleri yüz karası ediliyor. Artık söylenenler değil satır aralarının daha önemli olduğu bir çağdayız ve satır araları satırların hep iki katı. Bunca konuşma arasında gürültüden sinyali ayırt etmenin yolu ise sorulmadan söylenen cümlelerden bol miktarda bulmak ve bunları analiz edecek teknolojiye sahip olmak.

Bu teknolojinin toplumsal olaylardan, ürün ve marka yönetimine, rekabet analizlerinden doğru ürün konumlandırmasına kadar bir çok konuda iç görü üretmesi şüphesiz iletişimin iki yönlü olması gerçeğini bir kez daha ortaya koyuyor.

Amaç büyük verinin iletişime katkısını tartışmak olsun istedik."

Oral BARKAY:
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği mezunu, Yüksek lisansı üretim üzerine. Temelde mühendis kariyerinde satıcı.
Meraklı bir satıcı olduğundan dolayı da takıntısı iletişim. Hem sosyolojik hem psikolojik açıdan ele aldığı mesleğini artık satış eğitimleri vererek de icra ediyor.
Kendisi gibi mühendisleri bulup en acı çektiği “Kime ne söylenmeli” sorusuna cevap ararken InsightRadar platformunun gelişimine katkıda bulundu. Şimdi ölçülebilen ve dolayısıyla yönetilebilen metriklerin söylemlerine katkıda bulunmak adına Türkiye’nin büyük markalarıyla çalışıyor.