Moda Tasarımı Semineri: Denim 3.0'ın kodlarını keşfedelim!

güncelleme: yayınlama:

Tarih: 27 Mayıs 2016, Cuma
Saat: 14.00-15.30
Yer: santralistanbul Kampüsü, E2-301

Konuşmacı: Aylin Çetinkaya 

Aylin Çetinkaya’nın denim severliği 70’lerde annesinin Beatnik akımının yansıması İspanyol paça jeanine ve denim kumaştan yapılmış sabolarına hayran kalarak, o pantalonu kesip kendisine etek yapmaya çalışmasıyla başladı. Tüm giysilerini o ilham verici kumaştan tasarlama arzusu tutkuya dönüşerek geleceğinin mesleği oldu.

Eğitimini aldığı tüm disiplinleri estetik, artistik bakış açısını marka yönetimi ile de birleştirirerek sektöre farklı bakan Çetinkaya, uzun yıllar birçok denim kumaş ve konfeksiyon firmalarına danışmanlık vererek kendi paradigmasını oluşturdu.

Paradigma: DENIM 3.0…. 2025'de değişen endüstriyel akışta ’ Denim’ nasıl bir form kazanacak, tercihler kişiselleştirilmiş mi olacak ve öyle olacaksa zanaatkarlıktan kişiselleştirilmiş tasarım anlayışının kodları neler olmalı?

Aylin Çetinkaya:
Mimar Sinan Üniversitesi Tiyatro Dekor ve Kostüm Bölümü eğitimi sırasında part-time olarak Vakko, Motor, Cross ve Loft gibi sektöründe öncü markalarda tasarım, ürün yönetimi, marka yöneticiliği gibi pozisyonlarda çalıştı. Bu deneyimlerini araştırma ve geliştirme sırasında da sanatçı ile zanaatkar arasında temelde bir fark olmadığı, sanatçının yüceltilmiş bir zanaatkar olduğu, zanaat temelini her sanatçı için elzem olarak gören Walter Gropius gibi bir anlayışla bütünleştirdi. 

Koleksiyonlarında model, kalıp ve büyülü bir kısım olan ‘yıkama’ gibi zanaatlar ile bütünleşmiş bir tasarım anlayışını geliştirerek denim kumaşın her hali, indigonun uygulanan üründe kullanımıyla birlikte aldığı efekt ve bu özelliğini doğal rengininin başka hiçbir boyar madde ile yakalanmaması ve ayrıca kullandıkça daha da güzelleşen bir yapıya sahip olması Çetinkaya’yı bir ar-ge anlayışına itti.