güncelleme: yayınlama:

Sergi ve Panel: “Çizim Atlası: İşaretler Ormanında Gezer Bir Takım-Diyarlar”

Sergi ve Panel: “Çizim Atlası: İşaretler Ormanında Gezer Bir Takım-Diyarlar”

Tarih: 4 Mayıs 2019, Cumartesi
Saat: 11.00-13.00 (Panel) / 13.00-15.00 (Sergi ve Tartışma)
Yer: Versus Art Project (Gazeteci Erol Dernek Sokak No:11/3 Beyoğlu)

İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nün “Mimari Çizim Stüdyosu I-II” dersi kapsamında, 55 birinci sınıf öğrencisinin 2018-19 güz ve bahar dönemlerine ait işleri “Çizim Atlası: İşaretler Ormanında Gezer Bir Takım-Diyarlar” adlı tek günlük sergide sunulacak.  Sergiye ayrıca bir de panel eşlik edecek. 
Etkinlik dili İngilizce’dir.

Panelistler ve Konuşmalar: 

“Remains Connected”
Aslıhan Demirtaş (Kadir Has Üniversitesi Mimarlık Bölümü / KHORA)

“Drawing In-Situ: Emergent Perception through Live-Action Tracing”
Elif Kendir Beraha (İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü)

“Design, Representation, Reality”
Şebnem Yalınay Çinici (İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü)


“Mimari Çizim Stüdyosu I-II” dersi Yürütücüleri: 
Bahar Avanoğlu (İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü)
Bilge Bal (İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü)
Gizem Albayrak (İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü)

Mimari Çizim Stüdyosu I-II Öğrencileri: 
Abdal Karim Rabi, Aea Bezzeh, Alara Emengen, Alhamza Alabdoun, Ali Hayder Ali Al Obaidi, Aliekber Türkoğlu, Arij Ismaiel, Begüm Gönan, Berfin Tan, Berkay Can, Berkay Kadakal, Berke Tunçer, Bertuğ Vural, Beyza Nur Öncel, Burak Kaan Kocadağ, Damla Dinçer, Dana Ali Husseino, Defne Sabahyıldızı, Deren Eren, Dilara Koca, Ece Oduncu, Eren Ermin, Eren Öcalan, Esra Eyüboğlu, Esra Vanlı, Esraa Hazem Shawki Atia Mahmoud Rehan, Fem Zeynep Ay, Fikret Aytolun Alkan, Habiba Galal Alsayed Diab Deib, Halit Sinan Yumak, Hazar Abdik, İlayda Birsen Topan, Lara Çınaroğlu, Mehmet Coşkun, Mohammad Al Sharabi, Mouhamad Amr Khabbaz, Muhasseen Mohammed Abdullahi, Mustafa Mutlu, Nazlı Selçuk, Nihan Ugan, Nisa Çavuşoğlu, Oğuz Can Oğuz, Okan Taşğın, Rasha Ayman H. Alassali, Razan Abdulrahman Wajeeh Zainulabdeen, Rotaj Jamal Imhimmed Alsahli, Selena Alay, Sude Uzun, Sundus Adel Ali Al-Nakhif, Tolga Kaya, Yasmeen Tabbakh, Yusuf Emin Kaplan, Zeynep Derin Balıkçı, Zinah Ihab Shihab Al-Kaabi.


Çizim Atlası hakkında:

Atlas, evrenin izdüşümler tercümelerini sırtına yüklenen adeta bir ‘işaretler ormanı’na dönüşen bir kitap... Sait Faik’in “Haritada Bir Nokta” hikayesinde olduğu gibi, canımız sıkıldığında açıp baktığımız, çizgilerin bizi heyecanlandırdığı ve hayal kurmaya ittiği, zihnimizde pek çok değişik yolculuğa çıktığımız, hatta türlü hikayeler yazdığımız bir oyun diyarı. Dahası da vardı: Dymaxion Airocean World Map (1954), Inverted Map of South Africa (1943), Naked City (1957) vd.  Her biri sadece fiziksel katmanları değil öyküsel örüntüleri ve başka izdüşümsel dillerin olasılıklarını da bize tekrar hatırlattı. Yolculuğun kişisel bir deneyime, gezginlerin kendi rotalarına bağlı olduğunu da …

İstanbul Bilgi Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, I. Sınıf öğrencileriyle birlikte, ARCH 103-104/Mimari Çizim I-II (Architectural Drawing I-II) dersi kapsamında, bir yıl mimarlığın çizgi evreninde dolandık: … için/... ’nın/… arasında/… etrafında. Stüdyoda çizim, otoritesi, kuralları, normları ve hiyerarşisi olan “endemik” bir bilgi olduğu kadar dışarıda bırakılanları tekrar içeri dahil etmek için bizi bir arada tutan temel bir motivasyondu. Çizerek kusurlara, boşluklara, yarılmalara, fragmanlara ve farklı izdüşümsel çizgi dillerinin olasılıklarına yer açmak istedik. Bu bağlamda, çizgiyi rasyonel ve doğrusal bir hat boyunca takip edilen; “denetleyen” ve düzene sokan akılcı, kusursuz ve sağlam bir araç olarak değil, başka başka ilişkilerin yaşandığı, üst üste gelmelerin, iç içe geçmelerin gerçekleştiği, yeni anlamların türetilebileceği bir ortam olarak düşündük.  İçerisinde kaybolabileceğimiz ve kendi yolumuzu bulabileceğimiz bir evren, bir dünya, bir şehir, bir hayali çizim coğrafyası… Dolayısıyla, bir yıl boyunca çizim stüdyosunda, evrenselin grafik dili ve bilgisi; mimarlığın ve mimarlık nesnesinin sabit, kesin, bitmiş, net ve hatasız geometrik suretleriyle, daha geçirgen, ötekinin alanına da nüfuz eden, bilgi, algı ve anlam sınırlarının bulanıklaştığı, hayal ve hakikat arasında daha kaygan bir diyarın karşılaştığı üretken bir yolculuğu hedefledik. Hafif ormanda kaybolmayı çağrıştırıyor, arada sırada bir ağaca yaslanıp olasılıkları düşündüğümüz bir anlatısı var. Biraz da tekinsiz ve sürprizli, karanlık ve bol ışıklı… 

Bir yıl boyunca yaşadığımız deneyimin görsel günlüğünü, tabir doğru ise çizmenin bir orman anlatısı olarak bugün sizinle de paylaşmak istedik. Dünyanın en sahici görünüşlerini, formülleri ya da bir rehber kitabı değil… Çizim Atlası, çizgiyi tartışmaya açmak, paylaşmak için bir başlangıç.  İçerisinde temeller, çelişkiler, eksikler, hayaller, yolu kaybetme ve tekrar bulma, başarılı ve başarısız denemeler, tesadüfler, öznellik, nesnellik ve birliktelik, eş zamanlı heyecan ve hayal kırıklığı, tartışma ve itiraz veya tersine işbirliği; belki de en kıymetlisi, birlikte bilmeye cüret ettiğimiz çizgi bir coğrafya var. 

Görseller