Af Yasası’ndan Yararlanmak İsteyen Öğrencilerin Dikkatine!

güncelleme: yayınlama:

Yeniden BİLGİ’li olmak için geç kalmadınız!

Af Yasası (*)  ile İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde yeniden öğrenime başlayacak olan öğrenciler için yasadan yararlanma koşulları aşağıdadır:

• Öğrencilerin Başvuru Formu’nu doldurarak en geç 13 Aralık 2012 tarihine kadar Santral Kampüsü ‘ne (önlisans-lisans öğrencileri Lisans Öğrenci İşleri Ofisi’ne, lisansüstü öğrencileri Lisansüstü Öğrenci İşleri Ofisi’ne) şahsen teslim edilmesi gerekmektedir.
• Öğrencilerin üniversite ile ilişiği kesildiği tarihe kadar ödenmemiş borçları varsa, bu borçların 13 Aralık 2012  tarihine kadar ödenmesi gerekmektedir.
• 13 Aralık 2012 tarihine kadar geçmiş dönem mali yükümlülüklerini yerine getirmeyenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir.
Başvurularını yukarıdaki koşullara uygun olarak gerçekleştiren adayların intibakları, öğrencinin kaydının yapıldığı fakültenin yönetim kurulu ve varsa ilgili bölüm kurulunun kararına göre yapılacaktır.

AF Yasası ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular için tıklayınız.

 

BAŞVURU DÖNEMİ:


Lisans-Önlisans öğrencileri başvuruları:

Güz yarıyılı için: 7 Ağustos-14 Eylül 2012
Bahar yarıyılı için: 17 Eylül-13 Aralık 2012

Güz yarıyılı için ders kayıtları 17-21 Eylül 2012 tarihleri arasında yapılacağı ve dersler 24 Eylül 2012 tarihinde başlayacağı için, Af Yasası’ndan yararlanmak isteyen öğrencilerin bu tarihleri göz önünde bulundurarak kayıtlarını tamamlamaları önerilir.


Yüksek lisans-Doktora öğrencileri başvuruları:
Güz yarıyılı için: 7 Ağustos-5 Ekim2012
Bahar yarıyılı için: 8 Ekim-13 Aralık 2012


KAYIT İŞLEMLERİ:
 
Kayıt belgeleri: Af Yasası kapsamında başvuru yapan öğrencilerin aşağıda belirtilen belgelerle şahsen gelip kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
 
Önlisans/Lisans öğrencileri:
•         Lise diploması aslı (Üniversitemizden kaydı silindiğinde diplomasını almamış olan öğrencilerin, Santral Kampüsü Öğrenci İşleri Ofisi’nden teslim alarak kayıtta getirmeleri gerekmektedir.)
•         Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
•         1983 ve öncesi doğumlu erkek öğrencilerden askerlik belgesi veya askerlik hizmetini yapmış olanlardan terhis belgesi
•         2 fotoğraf
•         Öğrenim ücreti

Lisansüstü (Master ve Doktora) öğrencileri:
•         Mezun olduğu Üniversiteden aldığı diplomanın onaylı fotokopisi
•         Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
•         Erkek adaylardan askerlik hizmetini tamamlamış olanlardan terhis belgesi
•         2 fotoğraf
•         Öğrenim ücreti


ÖĞRENİM ÜCRETLERİ:

Öğrenim ücretleri öğrencinin son kayıtlı olduğu akademik yıla göre değişmektedir. Bu nedenle,  ücret bilgisini öğrenmek üzere lütfen İletişim Merkezimiz ile irtibata geçiniz:  444 0 428

Ücret ödemeleriyle ilgili açıklamalar için tıklayınız.

Ayrıca, Mali İşler'le ilgili sorularınız için muhasebe@bilgi.edu.tr adresine mesaj gönderebilirsiniz.

---------------------------

(*) “13.02.2011 tarihine kadar kaydı silinen öğrencilerden, daha önce üniversiteye geri dönmek için müracaat etmeyenler,  müracaat edip yararlanmayanlar 6353 sayılı kanunun 11. Maddesi ile eklenen geçici madde 63 gereğince (*) Başvuru Formu’nu doldurarak ayrıldıkları Üniversiteye müracaat ederek eğitimlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.”
MADDE 11 – 2547 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 63 – Süresi içerisinde başvurmamaları nedeniyle bu Kanunun geçici 58 inci maddesinden yararlanamayanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ilişiklerinin kesildiği yükseköğretim kurumuna başvuruda bulunmaları hâlinde geçici 58 inci maddede yer alan esaslara göre, takip eden eğitim-öğretim yılında öğrenimlerine başlayabilirler.”