BİLGİ Çocuk Gelişimi Bölümü Mezunu İpek Şar akran zorbalığı ile ilgili tezini Erasmus+ MUDI 2025 Uluslararası Konferansı’nda sundu

güncelleme: yayınlama:

BİLGİ Çocuk Gelişimi Bölümü mezunu İpek Şar, Bölüm Başkanı Prof. Dr. Dilara Fatoş Özer danışmanlığında yazdığı “Ortaokul Öğrencileri Arasında Akran Zorbalığı Rolleri ile Akran Tercihi Arasındaki İlişki” başlıklı tez çalışmasını Bükreş Üniversitesi tarafından “Akran Zorbalığını Önlemek için Ebeveyn ve Öğretmen Eğitiminin Çok Disiplinli Tasarımı Projesi” kapsamında düzenlenen Erasmus+ MUDI 2025 Uluslararası Konferansı’nda sundu.

Sosyometrik değerlendirme araçları kullanarak ergenlik çağındaki ortaokul öğrencilerinin akran tercih durumlarını belirlemeyi ve akran zorbalığı rollerinin (zorba, kurban ve seyirci) arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlayan çalışma, 6. ve 7. sınıflarda okuyan 11-12 yaş arası toplam 175 öğrenci ile gerçekleştirildi.

Ulusal düzeyde ilk kez sosyometrik puanlar ile zorbalık rolleri arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırma, akranları tarafından çok tercih edilen öğrencilerin de bir şekilde mağdur veya zorba olma riski altında olduğunu ortaya koydu. Araştırma sonuçları, yüksek sosyoekonomik geçmişe sahip öğrencilerin düşük sosyoekonomik geçmişe sahip öğrencilere göre; erkek öğrencilerin ise kız öğrencilere kıyasla zorbalık davranışlarına karşı daha savunmasız olduğunu gösteriyor.

Görseller