Program Yapısı
Marka Okulu, BİLGİ İletişim Fakültesi’ne bağlı Pazarlama İletişimi Yüksek Lisansı (MA) derecesi veren, sektörel, toplumsal ve uluslararası paydaşları ile güçlü bağlara sahip bir yüksek lisans programıdır. Marka Okulu öğrencileri sektörel uzmanlar ve alanında ileri gelen konuşmacılarla buluşmaktadır.
Projeli programa kabul alan öğrencilerin mezuniyet için program dahilinde 2 zorunlu, 8 seçmeli toplam 10 ders ve bir projeyi başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Projeli program en az 2, en çok 3 akademik dönemde tamamlanmaktadır. Tezli programa kabul alan öğrenciler ise için ise 4 zorunlu, 3 seçmeli toplam 7 derse ek olarak bir seminer dersinin ve bir yüksek lisans tezini başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli program en az 4, en çok 6 akademik dönemde tamamlanmalıdır.
Marka Okulu bünyesinde katılımcıların pazarlama iletişiminin farklı alanlarında uzmanlaşmalarına olanak sağlayacak esnek ve zengin bir program yapısı sunulmaktadır. Derslerimizde uygulamaya önem verilmektedir; bu nedenle derslerimizin birçoğunda grup halinde çalışma gerektiren projeler yapılmaktadır.
Seçmeli ders havuzunda hem programın kendi bünyesinde sunulan ve pazarlama iletişiminin farklı alanlarında uzmanlaşma sağlamayı amaçlayan dersler, hem de BİLGİ’nin farklı yüksek lisans bölümlerinden seçilmiş dersler bulunmaktadır. MBA, Görsel İletişim Tasarımı, Medya ve İletişim Sistemleri, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim, Kültür Yönetimi ve Pazarlama yüksek lisans programlarının bazı dersleri bu kapsama girmektedir.
Dersler hafta içi 19:00- 21:30 arası, yalnızca Cumartesi günü 13:00 – 15:00 arasında yapılmaktadır.
Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı’nın eğitim dili Türkçe’dir. Ancak pazarlama iletişiminin teorik zeminini oluşturan akademik literatürün büyük bir kısmı ve uygulamaların dünyadaki dili İngilizce’dir. Bu nedenle okumaların ve kaynakların bir bölümü kaçınılmaz olarak İngilizce’dir. Seminer veren ve konuk olarak derslere katılan yabancı eğitmenlerimiz de İngilizce sunum yapmaktadır.