Hakkında

Günümüz dünyasında, hızla gelişen teknolojiye bağlı olarak mal ve hizmet üreten kurumların tüketici ve müşterileri ile bir araya geldikleri pazar ortamları elektronik forma dönüşmüştür. Dijitalleşen rekabet ortamının gereksinimlerini karşılamak üzere iletişim modelleri ve pazarlama stratejileri de çevrimiçi süreçlere uyumlu hale gelmiştir.

Değişen piyasa koşullarında müşteri odaklı olarak alanında söz sahibi olmaya çalışan kurumlar; hedef kitleleri ile doğru zamanda, etkileşimli ve kullanıcı dostu pazarlama iletişimi kurabilmek için dijital kanalları etkin ve verimli bir şekilde kullanmaya çalışmaktadır.

İstanbul Bilgi Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama Önlisans Programı, elektronikleşen dünyada, iş süreçlerine hâkim ve ilgili süreçleri yönetebilecek; dijital iletişim ve pazarlama konularında tasarım bilgisine ve teknik bilgiye sahip; alanında donanımlı ve yetkin mezunlar yetiştirmek ve Türkiye’de bu alandaki ihtiyacı karşılamaya katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur.

Müfredat, hem teoriye hem de uygulamaya ağırlık veren bir biçimde hazırlanmıştır. Öğrenciler, elektronik ticaret, dijital ortamda pazarlama yönetimi, temel reklam, bilişim hukuku gibi teorik alanların yanında; görsel iletişim tasarımı ve web tasarımı gibi uygulamalı alanları da içeren etkin bir öğretim programını takip etmektedir.

Programdan mezun olan öğrencilerimiz, kamu kurumlarının (Belediye, Üniversite, Bakanlıklar gibi) kurumsal iletişim bölümlerinde, özel kurumların kurumsal iletişim bölümlerinde, tüm işletmelerin pazarlama bölümlerinde, dijital medya ve pazarlama ajanslarında, araştırma şirketlerinin dijital iletişim ile ilgili bölümlerinde görev alabilirler.

Öğrenciler, iki yıllık önlisans eğitimlerinin sonunda, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin ya da diğer üniversitelerin ilgili dört yıllık programlarına lisans eğitimlerini tamamlamak üzere geçiş yapabilirler.