güncelleme: yayınlama:

GE 234 Kültür ve Sürdürülebilirlik dersi: Lahana pembesi / Soğan yeşili / Portakal mavisi, Tarımda Alternatif Modellerle Bir Sergi Kurgusu

GE 234 Kültür ve Sürdürülebilirlik dersi: Lahana pembesi / Soğan yeşili / Portakal mavisi, Tarımda Alternatif Modellerle Bir Sergi Kurgusu

Tarih: 21 Mayıs 2021, Cuma

Saat: 14.00 - 15.00 

Zoom

Aslı Çavuşoğlu, Lahana pembesi / Soğan yeşili / Portakal mavisi adlı kişisel sergisinde, son yıllarda Türkiye’nin farklı bölgelerinde ortaya çıkan tarım ve gıda inisiyatiflerinin, endüstriyel tarım uygulamalarına karşı geliştirdikleri alternatif yolları, bitkisel boyalarla yaptığı desenler üzerinden anlatıyor. Güncel koşulların daha görünür hale getirdiği tarımsal üretim ve dağıtım krizine alternatif sunan bu inisiyatiflerden ilham alan Çavuşoğlu, üretimi KADIST (Paris) için gerçekleştirilen serginin bir bölümünü İstanbul’da da gösterecek. EK BİÇ YE İÇ’in mekânı, yerel üretim ve sürdürülebilir tüketim konularını yeniden düşünmeye açan projeye ev sahipliği yapacak.

Çavuşoğlu, sergisi kapsamında, farklı hedef ve gereksinimlerle oluşan on beş inisiyatife odaklanıyor. Birçoğu gıda kooperatifi olarak faaliyet gösteren bu inisiyatiflerin hikâyeleri, yine bu inisiyatiflerin yetiştirdikleri ürünlerden elde edilen doğal boyalarla kumaşlar üstünde soyut bir anlatıya dönüşüyor. Farklı tekniklerle elde edilen doğal boyalar ipleri renklendiriyor, dokunan ipler dokumalara dönüşüyor, Türkiye’ye özgü/yerel ve doğal kumaşlar boyanıyor ve ortaya çıkan bütün ürünler bir pazar ortamı hissiyatıyla bir araya geliyorlar.

Renkleri genellikle bir hikâye anlatırken aracı olarak kullanan Çavuşoğlu’nun bu çalışmasında, doğal ürünlerden elde edilen renkler, her bir gıda inisiyatifinin yetiştirdiği ürüne referansla, içeriğin kendisine dönüşüyor. Ürünlerden elde edilen boyanın kimi zaman yarattığı zıt renk algısının altını çizen sergi başlığı, son bölümünde Fransız sürrealist şair Paul Éluard'ın “The Earth Is Blue As An Orange” (Dünya mavidir tıpkı bir portakal gibi) şiirine göndermede bulunuyor. Müşterekliğe inanan bu girişimlerden esinlenen sergi, yeni sürdürülebilir modeller ve bir aradalıklar geliştirmenin imkânsız olmadığının umudunu taşıyor.

Aslı Çavuşoğlu, araştırma odaklı sanatsal pratiğinde kültürel ve tarihsel olguların dönüştürülme, temsil edilme ve yorumlanma biçimlerini inceler. Farklı mecralar kullanarak çalışan Çavuşoğlu, projelerinde sıkça bir tercüman, yazar ya da danışman rolü üstlenerek, ortak tarihlerimizin güvencesiz ve öznel doğasının altını çizer. Çavuşoğlu’nun solo sergileri arasında; Pink as a Cabbage / Green as an Onion / Blue as an Orange, Kadist, Paris (2020); With Just the Push of a Voice, MASS MoCA, Massachusetts (2020); The Place of Stone, New Museum, New York (2018); Red / Red, MATHAF Arab Museum of Modern Art, Katar (2016); In Diverse Estimations Little Moscow, RISD Museum, Providence (2014); The Stones Talk, ARTER, İstanbul (2013); Murder in Three Acts, Delfina Foundation, Londra (2013); katıldığı grup sergileri ve bienaller arasında ise Palais de Tokyo (Paris, 2020), Moderna Museet (Stockholm, 2017), Castello di Rivoli (Torino, 2019 & 2017), Manifesta 11 (Zürih, 2016), 14. İstanbul Bienali (İstanbul, 2015), New Museum Triennial (New York, 2015), Witte de With Center for Contemporary Art (Rotterdam, 2014), MAK Museum in Vienna (Viyana, 2013) ve Performa 11 (New York, 2011) bulunuyor. Sanatçının eserleri Arter (İstanbul), British Museum (Londra), Castello di Rivoli (Torino), MATHAF (Katar), MoMA (New York) ve Kadist (Paris / San Francisco) gibi uluslararası koleksiyonlarda yer alıyor.

Kayıt olmak için tıklayınız.