İstanbul'a geldikten sonra yapılması gerekenler

İstanbul'a geldikten sonra yapılması gerekenler

Çeşitli gerekli işlemlere başvurmak için (Örnek: sağlık sigortası, banka hesabı) ilk olarak bir vergi numarasına ihtiyacınız olacak. Vergi numarasını online ya da kişisel başvuru yaparak alabilirsiniz. 

Online başvuru link


Kişisel başvuru için pasaportunuz ve pasaportunuzun fotoğraflı sayfasının fotokopisi gerekmektedir.

Address of Beyoğlu Vergi Dairesi (Tax Office):

Şahkulu Mahallesi, Meşrutiyet Cad. No:125, 34421 Beyoğlu

Phone: (0212) 244 03 83





Yurtdışından gelen Uluslararası öğrencilerimizin Türkiye’ye giriş yaptıktan telefonlarını kayıt ettirmeleri gerekir.

Sırasıyla yapılması gerekenler;

  • SIM Kart (Turkcell, Vodafone, Türk Telekom gibi GSM adreslerinden alınabilir)
  • Yurtdışından gelen cep telefonu Vergi Dairesi'ne kayıt ettirilmesi gerekir.


Kayıt için gerekli evraklar:

  • Pasaport
  • 1840 TL
  • Telefonunun IMEI numarasını yanında bulundurması gerekir.


Vergi Dairesinden alınan dekont ile birlikte SIM kartının alındığı GSM mağazasına gidilir ve dekont teslim edilir. Bu süreci e-Devletten de yapmanız mümkün.

Yurtlar ile ilgili olarak, Bilgi Üniversitesi'nin yurtlarına sahip olmadığını vurgulamak isteriz. Ancak, santralistanbul Kampüsü'ne yakın birçok yurt bulunmaktadır. Buraya tıklayarak Eyüp'te bulunan yurtları kontrol edebilirsiniz.

Alternatif olarak, İstanbul'da kiralar yaşamak isteyeceğiniz bölgeye göre değişmektedir. Daire içinde bir oda isterseniz, ücretler 3000 TL ila 6000 TL arasında değişmektedir.

İpuçları:

  • Lütfen dikkatli olun! Kiralamak istediğiniz odayı kiralamadan önce görmenizi tavsiye ediyoruz. Odanızın kendisi fotoğraftaki gibi olmayabilir.  
  • Ev sahipleri karar almak konusunda acele etmenizi söyleyebilir. Bu noktada hızlı karar vermeyip farklı alternatifleri de değerlendirmenizi tavsiye ederiz. 
  • Kira anlaşması sırasında anlaşma taraflarına (ev sahibi ya da emlakçı) uzun bir süre kalacağınızı söyleyip indirim isteyebilirsiniz. 
  • Herhangi bir toplu taşıma aracı istasyonuna yakın bir apartman bulmak, kenti kolayca dolaşmanıza yardımcı olacaktır.
  • Taksim’e yakın olan veya Taksim’in çevresinde bulunan alanlardan kaçının; tehlikeli olabilirler. Bu alanlar gece hayatı için iyi olabilirler fakat kendinizi tehlikeye atmak istemediğinizi unutmayın.

Araştırmanız için:


Dahası insanların oda kiraladığı veya oda arkadaşı aradığı birçok Facebook grupları vardır. Yerel öğrencilere başvurmanızı önemle öneririz.


İstanbul’da Avrupa yakasında tavsiye edilen semtler:

  • Eyüp
  • Şişli
  • Beşiktaş
  • Kabataş
  • Cihangir
  • Nişantaşı
  • Mecidiyeköy


Anadolu yakasında tavsiye edilen semtler: Kadıköy ve Üsküdar. Bu semtler güzel, canlı, oldukça merkezi ve santralistanbul Kampüsü'ne ulaşımı kolaydır. 

Üniversitemiz tüm kampüslerinden şehrin merkez noktalarına öğrencilerimiz için ücretsiz ulaşım olanağı sağlamaktadır. Bu nedenle, paylaşılan bir daire aramak isterseniz, servis otobüslerinin durduğu alanları seçmenizi öneririz.

Burada servis duraklarını bulabilirsiniz.

İETT Öğrenci kartı için başvuruda bulunacak öğrencilerin hazırlaması gereken belgeler;

  • 1 Fotoğraf
  • Pasaport Aslı ve Fotokopisi
  • Öğrenci Belgesi (Türkçe)
  • 10 TL
  • YÖK Numaranız (Öğrenci belgenizde mevcut)

Evraklarınızı tamamladıktan sonra evraklarınız ile birlikte Beyoğlu/Karaköy’deki İETT ofisine başvurunuzu yapabilirsiniz.

Adres

Arap Cami Mahallesi, Teğmen Hüseyin Sofu Sokak, (Next to the tunnel), Karaköy, Beyoğlu/İstanbul

İETT KARTIMI KAYBETTİM NE YAPMALIYIM?

İETT kartınızı kaybettiyseniz öncelikle 153’ü arayarak kartınızın çalındığına ya da kaybolduğuna dair bildirimde bulunmanız gerekir.

Başvuru için gerekli belgeler;

  • 1 fotoğraf
  • Pasaport aslı ve fotokopisi
  • İkamet Kartı
  • Öğrenci Belgesi(Türkçe)
  • 20 TL
  • YÖK numarası (Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi'nden öğrenebilirsiniz) 

Türkiye’de banka hesabınızın olmasını şiddetle tavsiye ederiz. Hesap açmak için, aşağıda belirtilen belgeler gerekmektedir. 

  • İkamet kartı
  • Pasaport
  • Vergi numarası
  • İkametgah 


Türkiye’de banka hesabı açmak için 18 yaşında olmanız gerekmektedir. 

Bankaya gittiğinizde orada bulunan görevli Türkiye’de bir banka hesabı açmanız için gerekli tüm formaları size sağlayacaktır. Uygun yetkilendirme formlarını doldurun. 

ATM kartınız banka tarafından adresinize yollanacaktır.

e-Devlet hizmeti kullanıcılara ihtiyaçları olan hizmetlere kolay ulaşım sağlamaktadır. Bu hizmet sayesinde Türkiye'deki Devlet hizmetleri  kolay ve hızlı şekilde gerçekleşmektedir. e-Devlet portal sitesinde bir çok devlet işleminizi tamamlayabilirsiniz. 


İkamet izin kartınızı aldıktan sonra, pasaport ve ikamet izninizle herhangi bir PTT ofisine başvurarak e-Devlet şifrenizi alabilir ve e-Devlete giriş yaparak kullanabilirsiniz.

Sunulan hizmetler:

  • Hastane randevusu
  • Öğrenci belgesi 
  • Sigorta evrakları
  • Adli sicil kaydı 
  • İkamet evrağı
  • Trafik cezası 
  • Mobil telefon numarası kontrol

İkamet izni kartınızı aldıktan sonra resmi işlemler (örn: banka hesabı açmak) için ikametgah evrağına ihtiyacınız olacaktır. 

Oturduğunuz yerdeki Nüfus Müdürlüğü'nden ikametgah alabilirsiniz.Yanınızda kira kontratınızı ve ikamet izni kartınızı götürmelisiniz. 

Eğer kira konratınız adınıza düzenlenmediyse, kontratın düzenlediği kişi ile beraber başvurmalısınız.