İkamet İzni

İkamet İzni Prosedürleri

  • İkamet izni başvurusunu online yapmak üzere aşağıdaki aşamaları takip ediniz.
  • Vize/ikamet süreniz bitmeden önce online ikamet başvurunuzu tamamlamalısınız. (İkamet izni yenilemek için ikametinizin bitmesine 60 gün kala yeni başvuru yapmaya başlayabilirsiniz.) Şartlı girişe sahip olanlar (vize gerekli olmayan ülkeler) 10 gün içinde başvuruda bulunmalıdır
  • Bir fiil İstanbul’a ulaşmadan herhangi bir online başvuru sürecini başlatmayınız. Yasa gereği ancak Türk sınırını geçtikten sonra başvuru yapabiliyorsunuz.
  • Online başvurunuzu tamamladıktan sonra İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne giderek parmak izinizi vermeniz gerekmektedir. Lütfen Pasaportunuzun, Online Başvuru Formunuzun ve Türkçe Öğrenci Belgenizin yanınızda olduğundan emin olunuz. Parmak izinizi verdiğinizde İl Göç İdaresi çalışanları başvuru formunuzun üzerine GI ile başlayan bir numara yazacaklardır.
  • Elinizdeki tüm evrakları Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisine teslim ediniz. Sorumlu personel, ikamet dosyanızı doldurmanıza ve ardından onu sizin adınıza Göçmenlik Bürosuna teslim etmenize yardımcı olacaktır.

*Eğer Türk vatandaşlığınız (TC Kimlik veya Mavi Kart) varsa, ikamet iznine ihtiyacınız yoktur. 


Başvuru ile ilgili kılavuza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İkamet izni başvurunuza istinaden Göç İdaresi gerekli gördüğü taktirde sizden ekstra evrak isteyebilir. 

ÖNEMLİ NOT: Eğer online başvuru sırasında teknik problemler yaşarsanız başvurunuzu sabah erken saatlerde, yapınız; sistemleri daha iyi çalışacaktır. Bunun dışında Safari, Opera gibi değişik browserları denemenizi (ayarlara gidip VPN açın) ve değişik bilgisayarlar denemenizi tavsiye ederiz.

Gerekli Evraklar:

  • Pasaport
  • 4 adet biyometrik fotoğrafınız
  • Pasaport sayfalarının fotokopisi (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son girişin bulunduğu sayfa)
  • 565 Lira kart ödemesi makbuzu (Kılavuzda gösterildiği gibi online ödeme yapabilirsiniz. Eğer işlem başarısız olursa vergi numaranızı alarak Hisar Vergi Dairesi’ne ödeme yapmalı ve makbuzun aslını getirmelisiniz. )
  • Öğrenci belgesi (Türkçe)
  • Online başvuru formunuzun renkli çıktısı
  • Sağlık Sigortası Poliçesi (Türkçe)
  • E-vizesi olan öğrenciler vize çıktılarını yanında getirmelidir.
  • Adres Belgesi (İkametgah) - Yenileme başvurusu yapıyorsanız
  • Noter onaylı kira kontratı ya da Taahhütname - İlk başvuru yapıyorsanız
  • Şahsın on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda;

 

Muvafakatname : Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş Muvafakatname Belgesi bulunması gerekmektedir.Onaya tabi olan belgelere ilişkin olarak; ilgili ülke Apostil Antlaşması’na taraf ise ülke makamlarının düzenlenmiş olduğu belgenin “apostil şerhli” olması gerekmektedir. Apostil şerhi bulunan belgenin tercüme edilmiş halinin noterce onaylanarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Ancak; yabancı öğrencinin kendi ülkesinde düzenlettirdiği ve apostil şerhi yaptırmadan ülkemize getirdiği belgenin ülkemizde bulunan kendi Büyükelçilik veya Konsolosluklarında makamları tarafından onaylattırılması gerekmektedir. b. Doğum Belgesi - (Türkçe tercümesi – noter tasdikli)

 

Başvuru Teslimi

İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi‘nin evrak kabul ettiği gün ve saatlerde mutlaka maskenizi takarak hazırladığınız dosyanızı getirerek gerekli dilekçeleri doldurabilirsiniz.

Gün: Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma

Saat: 11:00 – 16:00

Yer: Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi, Küresel Yetenek Yönetimi Merkezi Binası, santralİstanbul Kampüsü

Fatih İl Göç İdaresi Adres: Hırka-i Şerif Mahallesi Adnan Menderes Bulvarı No:64 Fatih/İstanbul

  • Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi'ne dosyanızı getirdikten sonra randevu gününüzde Fatih Göç İdaresine götürerek parmak izinizi verip başvurunuzu tamamlayabilirsiniz
  • Randevu tarihi belirtilen bir eposta veya SMS mesajı alacaksınız.

Dosyanız Göç idaresine teslim edildikten sonra başvurunuzu takip etmek için şu websitesine bakınız.


  • Evraklarınız onaylandıktan sonra eposta veya SMS olarak “olumlu değerlendirildi” mesajını alacaksınız. Bu işlem birkaç hafta sürebilir.
  • Onay mesajı tarafınıza ulaştığında PTT’den gelecek SMS mesajı beklemelisiniz. Başvuruların yoğunluğuna göre mesajın ulaşması bir kaç hafta uzayabilir. Takip işlemi detayları için sık sorulan sorular başlığını inceleyiniz.
  • Eğer Göç İdaresinden daha başka içerikli bir mesaj ya da eposta alırsanız bizimle iletişime geçiniz.

*Bizden gelen başvurunuz yapıldı epostasını aldıktan sonraki bir ay içerisinde başvuru onay eposta ya da PTT’den gelen kod mesajını almadıysanız bizimle iletişime geçiniz. Pasaport taramanızı  istanbul.duzenli@goc.gov.tr adresine yollayabilir veya 157 aranarak ikamet kartınız hakkında bilgi alabilirsiniz.


ÖNEMLİ NOT: İkamet kartınız tarafınıza ulaştıktan sonra önlü arkalı taramasını YÖK veri tabanına işlemek üzere tarafımıza yollamayı unutmayınız. advising@bilgi.edu.tr

İkamet başvurusu yaptıktan sonra İkamet Kartınız elinize ulaşmadan para cezası ödemeden Türkiye’den ayrılamazsınız. Uluslararası Öğrenci Danışmanlık Ofisi risk almayıp, kartın elinize ulaşmasını beklemenizi ve ancak ulaştıktan sonra Türkiye dışına seyahat etmenizi tavsiye eder.

Eğer mecburi seyahat etmeniz gerekiyorsa Göç İdaresi’nden başvurunuzun olumlu sonuçlandığı mesajı alındıktan sonra “Müracaat Belgesi” ile seyahat yapılabilir. Havaalanındaki Göç İdaresi biriminden öğrenci olduğunuz ve zaruri seyahat etmeniz gerektiğini belirterek gerekli belgeyi alabilirsiniz.

Yasaya göre;  ikamet izniniz olmadan ülkeyi 15 günden daha fazla terk edemezsiniz. 

İkamet başvurusu için tüm uluslararası öğrencilerin Türkiye’de eğitim gördükleri süre zarfında sağlık sigortaları olmaları gerekir. Aşağıdaki firmalarla irtibata geçip sağlık sigortası temin edebilirsiniz.

Mars Health Insurance – Burcu ÇAK I burcucak@marslogistics.com I 212 4114110

Network Health Insurance  - Ayşe Gerginten | agerginten@networksigorta.com | 0216 553 42 45

Allianz Health Insurance - Gürkan Aydeniz | gurkan@tanyildizisigorta.com | 0216 456 81 11

Antares Health Insurance - Aziz Yalınkılıç | aziz.yalinkilic@antaressigorta.com | 0216 550 46 92

Guard.me International Insurance - Cansu Uzun | salesturkey@guard.me | 0532 377 17 50


SGK Genel Sigorta

İkamet kartınızı teslim aldığınızda SGK’ya başvuruda bulunabilirsiniz. Bu kayıdı yaptığınızda ikamet yenileme işlemlerinde tekrar özel sağlık sigorta poliçesi getirmekle yükümlü olmayacaksınız. Başvuru için öğrenci belgesipasaport ve ikamet kartınızı götürmeniz yeterlidir.

Merkez Adres: Pürtelaş Mah. Meclis-i Mebusan Caddesi No: 43 Fındıklı - Beyoğlu / İSTANBUL Telefon: (212) 372 10 00 Mail: bilgi@istanbulsgk.gov.tr 

Gazi Osman Paşa Adres: Merkez Mh., Salih Paşa Cad. No:42, 34245 Gaziosmanpaşa/İSTANBUL Telefon: (212) 601 40 00 Mail: bilgi@istanbulsgk.gov.tr 

Eğer herhangi bir sorunuz olursa, lütfen önce bizimle irtibata geçiniz: advising@bilgi.edu.tr

Eğer biz sizi Göç İdaresine yönlendirirsek aşağıdaki telefon numaralarıyla Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça ve Almanca dillerinde arama yapabilirsiniz.

  • 157 - Türkiye
  • +90 312 157 11 22 - yurtdışı


İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Adres (Vatan):

İstanbul İl Goç İdaresi Müdürlüğü, Hirka - İ Şerif Mahallesi, Vatan Caddesi No: 64/34091 , Fatih/İstanbul

Feragatname: Aşağıdaki bilgiler size belli durumlarda ne yapacağınıza yol göstermek amaçlı verilmektedir. Herhangi bir işlem yapmadan önce Göç İdaresinin irtibat telefonunu mutlaka arayınız. Bu bilgiler en son prosedürü takip etmenizi sağlamak amaçlıdır.

İkamet izni başvurumu yaptıktan sonra ikamet kartımı nasıl takip edebilirim ya da ne zaman elime geçer?

Başvurunuzu tamamladıktan sonra başvurunuzun olumlu değerlendirildiğine dair bir eposta/SMS alacaksınız. Bundan sonra, kartınız gönderildiğinde posta barkodunuzu SMS olarak alacaksınız. RESMİ PTT TAKİP sayfasından gönderi durumuna bakabilirsiniz.

Eğer formunuzda adres olarak üniversiteyi vermişseniz, ikamet kartınız geldiğinde Bilgi epostanız aracılığıyla sizi haberdar edeceğiz.

Ancak adres olarak ev adresinizi yazmışsanız, kart ev adresinize ulaşacaktır. Teslimat için adresinizde bulunmadığınız takdirde evrak tarafınızca alınmak üzere ilgili PTT ofisinde 7 gün tutularak daha sonra Göç İdaresine geri gönderilecektir. Bu durumda kartınızı  İstanbul İl Goç İdaresi Müdürlüğü, Hirka - İ Şerif Mahallesi, Vatan Caddesi No: 64/34091, Fatih/İstanbul adresine giderek teslim alabilirsiniz.

PTT irtibat numarası: 444 1788

Eğer dosyanızı teslim edeli bir aydan daha fazla süre geçmiş ve eposta ya da SMS olarak “olumlu değerlendirildi” bilgisini almadıysanız, istanbul.duzenli@goc.gov.tr adresine pasaport taramanızla eposta gönderip durumunuzu sorabilir veya 157 numarayı arayarak kartınız hakkında bilgi alabilirsiniz.

İkametimin süresi doldu, ne yapmalıyım?

Eğer hala öğrencilik statünüz devam ediyorsa, ikamet başvurunuzu ikamet bitim sürenizden 2 ay öncesine kadar yapabilirsiniz. İkamet sürenizin dolması halinde, ilk 10 gün içerisinde ceza ödemek koşuluyla yeni başvuru yapabilirsiniz. 10 günlük süreyi kaçırdığınız takdirde lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

Eğer öğrenci değilseniz, öğrencilik statünüz değiştiği takdirde, değişim sonrasındaki ilk 10 gün içerisinde başka bir ikamet türüne başvuruda bulunmak üzere Göç İdaresi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

İkamet Kart Kaybı

İkamet Kartı’nızın çalınması ya da kartınızı kaybetmeniz durumunda en kısa sürede kayıp ettiğinizi düşündüğünüz ilçedeki semt Polis Karakolu’na giderek kayıp tutanağı hazırlatılması gerekir. Bu evraklarla Göç İdaresi Ofisi’ne giderek başvuru yapmalısınız.

Yeni kart talebi için Göç İdaresi tarafından istenen belgeler:

  • Pasaport
  • Kayıp Tutanağı (En yakın Emniyet Müdürlüğü’nden alabilirsiniz)
  • 356 TL ikamet kartı vergisi makbuzu


Kumkapı Göç İdaresi, Bilgi Güncelleme Odası Adres: Muhsine Hatun, Büyük Kömürcü Sokağı No:2, 34130 Fatih/İstanbul

  

Kayıt dondurdum/bu dönem kayıt yapmadım, ne yapmalıyım?

Eğer kayıt dondurduysanız veya ders kaydı yapmadıysanız, öğrencilik statüsünüz pasife düştüğü için Göç İdaresi'nin ikamet kartınızı iptal etme hakkı vardır. Bu süre içinde hala Türkiye'de kalmak istiyorsanız, e-İkamet websitesinden Kısa Dönem ikamete geçiş başvurusu yapabilirsiniz

 

Mezun oldum/olacağım, ikametim ile ilgili ne yapmalıyım?

Eğer Türkiye’de kalmaya devam edecekseniz, final notlarınızı aldıktan sonra, SIS üzerinde “Mezun” durumuna geçmeden önce “öğrenci”den “kısa dönem” olarak online geçiş başvurusunu tamamlamalısınız. 

e-ikamet websitesinde geçiş başvurusunu yaparken “Kalma nedeni” “Mezuniyetten 6 ay sonraya kadar” olmalı ve randevunuza diplomanızı da götürmelisiniz. 157 numarayı arayarak konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

 

Bilgilerim değişti, ne yapmalıyım?

Adresiniz, telefon numaranız, medeni haliniz, isminiz, doğum belgeniz gibi konularda bir değişiklik yaşamışsanız mutlaka istanbuldegerlendirme@goc.gov.tr adresinden Göç İdaresi’ni haberdar etmelisiniz. 

Okul/Bölüm/Fakültemi Değiştirdim İkametim ile ilgili Ne Yapmalıyım?

Yabancı öğrenci bir ilden başka bir ile üniversite değişikliği yapıyorsa 10 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Eğer yabancı öğrenci aynı il içerisinde bir üniversiteye geçiş yapıyorsa, fakültesini, bölümünü öğrencilik statüsünde her hangi bir kesintide bulunmadan değiştirmişse 20 gün içerisinde Göç İdaresi’ne giderek bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

 

Kaydımı sildirdim/İstanbul Bilgi Üniversitesi kaydım iptal oldu, bu durumda ne yapmalıyım?

Eğer Bilgi Üniversitesi öğrencisi değilseniz öğrenci ikamet belgenize sahip olma hakkını yitirmişsinizdir. Bu konu hakkında derhal 157 numarayı arayarak Göç İdaresi ile iletişime geçmelisiniz.

 

İkamet izni başvurusu ile ilgili önemli notlar

Başvurunuzu vizenizin süresi dolmadan önce yapmalısınız. Başvuru esnasında 180/90 kuralı control edilmektedir. Buna göre, Türkiye sınırlarına vize  veya vize muafiyeti ile giren yabancılar 90 gün boyunca ikamet izni olmadan kalabilirler. Koşullu kabul alarak ülketye giriş yapan öğrenciler ihbar süreleri dolmadan 10 gün önce başvurularını yapmış olmalılar. Geç kaldıkları takdirde başvuruları kabul edilmeyecektir. Başvurunuz Üniversiteye kaydınızı tamamladıktan ve vizenizin süresi dolmadan önce yapılmalıdır. Şartlı giriş ile ülkeye griş yapan öğrenciler üniversite kayıtlarını ülkeye giriş yaptıkları gün tamamlayamazlarsa ikamet izni alamazlar. 6458 numaralı yasa gereği, sigortalı olmayan öğrenciler yasal sağlık sigortası yaptırmak zorundadırlar. Eğer uluslararasıöğrenci ülkeye girmeden önceuluslararası bir sigorta yaptırmış ise noter tastikli bir tercümesini teslim etmelidirler. Ek olarak, öğrenci üniversitenin yazılı ikamet başvuru tastikname dilekçelerini alarak başvurularına devam etmelidirler.